Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 maja 2014, 06:29

autor: Adrian Werner

Soulcalibur: Unbreakable Soul - słynna bijatykowa seria została przerobiona na mobilną karciankę

Firma Namco Bandai wypuściła na rynku amerykańskim Soulcalibur: Unbreakable Soul, czyli mobilną karciankę osadzoną w uniwersum słynnego cyklu bijatyj.

Duże konsolowe marki coraz częściej doczekują się mobilnych odsłon. Generalnie wydawcy stosują dwa podejścia – jedni deweloperzy konwertują starsze produkcje, a inni tworzą nowe gry, opracowane specjalnie z myślą o ekranach dotykowych. Firma Namco Bandai postanowiła nie wybierać i zastosowała obie metody. W 2012 wypuszczono mobilną wersję pierwszego Soulcalibur, a teraz japoński wydawca ujawnił karciankę osadzoną w uniwersum serii.

Projekt otrzymał tytuł Soulcalibur: Unbreakable Soul i dostępny jest już na kilku rynkach. Niestety, nie ma wśród nich Europy, więc mieszkańcy naszego kontynentu będą musieli jeszcze poczekać na własną wersję. Produkcja opracowana została wyłącznie z myślą o systemie iOS i korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Namco nie jest nowicjuszem jeśli chodzi o przerabianie bijatyk na karcianki. Firma w zeszłym roku zafundowała podobną procedurę swojej innej marce wypuszczając Tekken Card Tournament. Oba projekty oparte zostały na podobnych zasadach. Cała zabawa polega więc na toczeniu pojedynków jeden na jednego. Wizualnie przypominają one odsłony konsolowe, ale wszystkie ataki wyprowadzane są poprzez zagrywanie kart. Kluczową rolę odgrywa więc ich kolekcjonowanie i komponowanie własnych talii. W grze umieszczono 150 postaci, które możemy wyposażyć w ponad 200 typów uzbrojenia. Co ciekawe, autorzy opracowali także rozbudowany tryb kampanii fabularnej.

Trzeba przyznać, że przerabianie słynnych marek na karcianki stało się ostatnio wyjątkowo popularne. Wystarczy wspomnieć Tekken Card Tournament, Street Fighter: Battle Combination czy Injustice: Gods Among Us, a to tylko przykłady z gatunku bijatyk. Wychodząc poza inne gatunki znajdziemy także Lara Croft: Reflections, Metal Gear Solid Social Ops czy Star Wars: Force Collection i wiele innych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej