Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2023, 07:46

autor: Adrian Werner

Smutne wieści, Sony zamyka jedno ze swoich kreatywnych małych studiów

Koncern Sony zdecydował o zamknięciu studia PixelOpus, czyli zespołu znanego z Concrete Genie.

Źródło fot. Sony
i

Firma Sony podjęła decyzję o zamknięciu będącego jej własnością studia PixelOpus.

  1. Zespół zakończy działalność 2 czerwca tego roku.
  2. Studio opracowało dwie produkcje – Concrete Genie oraz Entwined.
  3. Wiemy, że PixelOpus pracowało nad niezapowiedzianą grą na PlayStation 5, która tym samym została skasowana. Projekt tworzony był we współpracy z Sony Pictures Animation, więc najpewniej bazował na jednej z animowanych marek firmy.
  4. Sony nie ujawniło dokładnych powodów zamknięcia studia, ograniczając się jedynie do stwierdzenia, że decyzja motywowana była „aspektami biznesowymi”.
  5. Deweloperzy pożegnali się z fanami na Twitterze. Starszy projektant Mark Vernon wyraził żal z powodu zamknięcia studia i skasowania gry. Ma również nadzieję, że deweloperzy z PixelOpus będą w przyszłości znów pracowali razem.
Smutne wieści, Sony zamyka jedno ze swoich kreatywnych małych studiów - ilustracja #1
Źródło: PixelOpus / Twitter.

Zamknięcie zespołu smuci. To było małe, ambitne studio specjalizujące się w eksperymentalnych projektach. Dawniej Sony słynęło z ekip tego typu, ale ostatnio firma koncentruje się głównie na drogich superprodukcjach i w takich realiach PixelOpus najwyraźniej straciło rację bytu.

Szkoda, gdyż studio pokazało, że potrafi tworzyć unikalne projekty. Zwłaszcza Concrete Genie okazało się intrygującą produkcją, która na długo zapadła w pamięci wielu graczy.

Przypomnijmy, że PixelOpus zostało ufundowane przez Sony w 2014 roku. Japoński koncern zachęcony sukcesem Journey postanowił wtedy stworzyć nowe studio złożone głównie ze studentów, licząc na to, że zapewnią oni świeżą perspektywę, co zaowocuje unikalnymi projektami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej