Połowę gier Sony mają wkrótce stanowić produkcje pecetowe i mobilne. Firma chce również mocniej inwestować w nowe marki.
Firma Sony udostępniła nowy raport finansowy. Pisaliśmy już o ujawnionych w nich wynikach sprzedaży konwersji hitów PlayStation na PC. W dokumencie znalazły się jednak również inne ciekawe informacje.
Najciekawsze są plany rozwoju na najbliższe lata.
Zwiększone zainteresowanie firmy rynkami PC i mobilnym nie jest żadnym zaskoczeniem. Dziwić może jedynie skala planowanego wsparcia. Inwestycje w gry pecetowe okazały się dla Sony całkiem udane. Konwersje Horizon: Zero Dawn, Days Gone oraz God of War sprzedały się bardzo dobrze. Spodziewamy się, że podobnie będzie z nadchodzącym Uncharted: Legacy of Thieves Collection.
Ponadto Sony jakiś czas temu wykupiło studio Nixxes, czyli zespół specjalizujący się w przenoszeniu gier z konsol na PC. Ten zakup jest dobrym prognostykiem w kwestii planów firmy odnośnie pecetów. Należy także wspomnieć, że koncern niedawno szukał osoby na stanowisko lidera ds. rozwoju działu pecetowego, a według wiarygodnych plotek w planach może być launcher PlayStation Network na PC.
Zainteresować Was może:
W prezentacji Sony znalazły się również inne ciekawe informacje odnośnie strategii firmy. W planach jest mocne zwiększenie inwestycji w nowe marki. Stanowić one mają połowę wszystkich gier, które ten koncern wyda w 2025 roku.
Rok: | Udział starych marek w wydanych grach: | Udział nowych marek w wydanych grach: |
2019 r. | 77% | 23% |
2022 r. | 66% | 34% |
2025 r. | 50% | 50% |
57

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.