Sony tworzy nowe studio, wesprze Naughty Dog w pracach nad grą AAA

Sony pragnie zatrudnić starszego producenta gier, który pokieruje projektem niezapowiedzianej produkcji AAA. Ma ona powstać we współpracy ze studiem Naughty Dog, czyli twórcami serii Uncharted i The Last of Us.

Hubert Śledziewski

Komentarze

Sony tworzy nowe studio, wesprze Naughty Dog w pracach nad grą AAA, źródło grafiki: Uncharted 4: Kres złodzieja / Sony Interactive Entertainment..
Sony tworzy nowe studio, wesprze Naughty Dog w pracach nad grą AAA Źródło: Uncharted 4: Kres złodzieja / Sony Interactive Entertainment..

Sony Interactive Entertainment buduje nowy zespół deweloperski. Ma on połączyć siły z PlayStation Studios Visual Arts, by we współpracy z Naughty Dog stworzyć niezapowiedzianą produkcję AAA.

Taka informacja widnieje w ofercie pracy udostępnionej przez Sony. Firma poszukuje starszego producenta, posiadającego wszechstronne doświadczenie w projektowaniu gier AAA – wymagany jest udział w co najmniej dwóch tego typu projektach, w tym pełnienie wyżej wymienionej funkcji przez cały okres produkcji przynajmniej jednego z nich – i dowodzeniu zespołem na różnych płaszczyznach.

Co ciekawe, choć gra nie została oficjalnie zapowiedziana – i prawdopodobnie prędko się to nie zmieni – to SIE, PSS Visual Arts i Naughty Dog mają już ponoć jej klarowną wizję oraz plan wydania. Wszystko wskazuje na to, że chodzi o zupełnie nowy tytuł, lecz nie można wykluczyć, iż prowadzony jest nabór do pracy nad kolejną odsłoną serii Uncharted.

Christina-Marie Drake McBrearty, od kwietnia 2022 roku pełniąca rolę rekruterki w studiu Naughty Dog, jakiś czas temu ogłosiła w końcu, że „jej zadaniem będzie werbowanie deweloperów, którzy zajmą się nie tylko nowymi tytułami, ale również będą rozwijali spuściznę marki Uncharted”. Trudno stwierdzić, czy te dwie informacje są ze sobą powiązane, ale z pewnością można odnieść takie wrażenie.

Warto dodać, że PSS Visual Arts zostało założone w 2007 roku przez byłego pracownika SIE Michaela Mumbauera. Zespół ten – specjalizujący się w tworzeniu animacji, przerywników filmowych czy grafik koncepcyjnych, a także przeprowadzaniu sesji motion capture oraz skanowaniu przestrzennym – przez lata pomagał w projektowaniu wysokobudżetowych gier, m.in. przy Marvel’s Spider-Manie czy serii Uncharted. Ostatnią produkcją, w której PSS Visual Arts wzięło udział, było The Last of Us: Part I.

16

Hubert Śledziewski

Autor: Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

Callisto Protocol to po prostu Dead Space 4 - i więcej mi do szczęścia nie trzeba

Następny
Callisto Protocol to po prostu Dead Space 4 - i więcej mi do szczęścia nie trzeba

Free-to-play to przyszłość hack'n'slashy

Poprzedni
Free-to-play to przyszłość hack'n'slashy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl