Sony sugeruje, że exclusive'y z PS5 nie będą mieć wersji na PS4

Z wywiadu serwisu gamesindustry.biz z prezesem Sony - Jimem Ryanem - dowiadujemy się, że firma wierzy, iż konsola nowej generacji powinna oferować graczom unikalne doświadczenia, których nie będzie można dostać nigdzie indziej. Oprócz funkcji urządzenia mogą to być m.in. tytuły ekskluzywne.

Paweł Woźniak

Sony sugeruje, że exclusivy z PS5 nie będą mieć wersji na PS4 - ilustracja #1
PlayStation 5 ma zaoferować graczom unikalne doświadczenia.

Na łamach serwisu gamesindustry.biz ukazał się obszerny wywiad z prezesem firmy Sony Interactive Entertainment – Jimem Ryanem – który już na samym początku przede wszystkim uspokoił, że premiera konsoli nowej generacji jest niezagrożona, a najważniejsze tytuły ukażą się zgodnie z planem. Oprócz tego wypowiedział się m.in. na temat tego, co zaoferuje graczom PS5. Jego wypowiedzi sugerują np., że Sony zamierza postawić na tytuły ekskluzywne, w które nie zagramy na PlayStation 4.

Wartość konsoli to nie tylko jej cena

Ryan zaznaczył, że japońska firma chce zaoferować graczom kombinację unikalnych wartości, które w całości złożą się na jak najlepsze doświadczenia płynące z użytkowania PS5 (mowa m.in. o liczbie gier czy też ich jakości). Według niego cena samej konsoli nie ma w tym aż tak dużego znaczenia.

Uważam, że najlepszym sposobem, w jaki możemy to rozwiązać, jest przedstawienie najlepszej propozycji wartości, jakie możemy zaoferować. Niekoniecznie chodzi mi o najniższą cenę. Wartość jest kombinacją wielu rzeczy. W naszym obszarze oznacza ona gry, ich liczbę, złożoność, jakość czy też cenę.

Doświadczenia, których nie znajdziecie nigdzie indziej

Prezes Sony Interactive Entertainment w jednej ze swoich wypowiedzi zasugerował, że na PS5 dostępne będą tytuły, w które nie zagramy na PS4. Do tego dojdą najpewniej inne unikalne elementy, bowiem deweloperzy japońskiej firmy wierzą, że nowa generacja powinna oferować graczom coś, co nie jest dostępne nigdzie indziej.

Zawsze mówiliśmy, że wierzymy w generację. Wierzymy, że gdy mierzymy się z trudem stworzenia konsoli nowej generacji, to powinna ona zawierać funkcje i korzyści, których nie zawiera poprzednia. I według nas twórcy powinni projektować gry, które mogą maksymalnie je wykorzystać.[…]

Wierzymy w generacje i czy jest to kontroler DualSense, czy dźwięk 3D, czy wiele sposobów na korzystanie z dysku SSD, to myślimy, że nadszedł czas, aby dać społeczności PlayStation coś nowego, coś innego, czym naprawdę można cieszyć się tylko na PS5.

Całkiem możliwe, że już wkrótce przekonamy się, czy słowa Jima Ryana o unikalnych doświadczeniach na PS5 okażą się prawdą. Przypomnijmy, że kilka godzin temu dowiedzieliśmy się, iż Sony w przyszłym tygodniu zamierza przedstawić gry na konsolę nowej generacji. Być może wśród nich zobaczymy produkcję, o jakiej nawet nam się jeszcze nie śniło.

Podobało się?

69

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2020-05-31
11:42

zanonimizowany158587 Senator

Trzynaście "ponoć" i "rzekomo", no tak to Ekspert też widzę z ciebie na poziomie Clickbaitow z GoLa. Nie skreślam PS5, bo pewnie ja kupię ale w drugiej kolejności, w odróżnieniu od obecnej generacji, gdzie to Sony było u mnie pierwsze pod TV. Przecież te konsole to PCtowa architektura x86 tak czy siak, na nowo koła nie trzeba wymyślać. Obie sa łatwe w programowaniu, portowaniu i nie stanowią raczej wyzwania dla Developerów, przynajmniej z tego co twierdzą oni sami.
PS5 używa Krakena, XSX uzyje Zlib+BCPack i Velocity. Te rozwiązania nie są jakoś aż tak bardzo różne, poza tym sa zaimplementowane juz w narzędzia developerskie.

Komentarz: zanonimizowany158587
2020-05-31
01:14

Qbsoon Centurion

Qbsoon

Piotrek.K
Weź mi przypomnij, bo mogę się mylić, ale wydaje mi się, że tylko Scorn i Valhalla nie miały gameplayów, a reszta pokazała

Komentarz: Qbsoon
2020-05-31
01:12

Qbsoon Centurion

Qbsoon

Zecydowanie większość gier wydawanych na X będzie się różniła, miała inną co najmniej graficznie wersję pod XONE i XSX.

Komentarz: Qbsoon
2020-05-31
00:07

barnej7 Senator

Nikt nie skreślił. Napisał tylko,że ps5 i xsx to prawie PCty. Przyjazny soft to trochę niezwiązane z tematem, bo chodzi o hardware.

Komentarz: barnej7
2020-05-30
23:52

zanonimizowany767782 Senator

Ponoc komunikacja CPU z Ramem bedzie lepsza niz w XSX, ze o PC nie wspominajac, do tego dochodzi tez rzekomo przyjazniejszy soft dla devów
Roznice miedzy tymi konsolami beda niewielkie, ale widze ze ekspert Truskolodz juz skreslił konsole Sony

Komentarz: zanonimizowany767782

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl