Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 kwietnia 2023, 09:17

autor: Adrian Werner

Przyszłość gier RPG zmaterializowana w Skyrimie, fanowski projekt wzbudził wielkie emocje

Powstaje fascynujący mod o Skyrima, który dzięki AI pozwoli prowadzić swobodne rozmowy z NPC-ami.

Źródło fot. Bethesda
i

Moderzy ponownie przecierają szlaki, którymi w przyszłości podąży spora część branży gier. W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o napędzanej AI fascynującej modyfikacji dla Mount & Blade 2: Bannerlord, która dodaje możliwość swobodnego konwersowania z NPC-ami. Teraz dowiedzieliśmy się o podobnym projekcie powstającym z myślą o Skyrimie.

  1. Projekt powstaje z myślą o The Elder Scrolls V: Skyrim VR i umożliwi prowadzenie za pomocą własnego głosu naturalnych rozmów z postaciami w grze. Modyfikację tworzy fan o ksywce Art from the Machine i materiałyu z niej możecie zobaczyć na jego kanale YouTube.
  2. Modyfikacja wykorzystuje ChatGPT do generowania dialogów oraz xVASynth do przeobrażania tych tekstów w kwestie audio wypowiadane przez postacie. Do tego dochodzi technologia Whisper, dzięki której gracz może samodzielnie wypowiadać słowa do mikrofonu i w ten sposób rozmawiać z NPC-ami.
  3. Krótka prezentacja możliwości modyfikacji, którą możecie obejrzeć na poniższym filmiku jest imponująca. Postacie wiedzą np. jaka jest pora dnia, gdzie przebywają oraz jaki przedmiot trzyma gracz (więc można zapytać NPC-a co o nim sądzi). Pamiętają również poprzednie rozmowy, jakie z nimi przeprowadziliśmy

Oczywiście, wszystko to jest na razie trochę toporne, ale to dopiero początek eksperymentów z takim zastosowaniem AI w grach. Możliwości, jakie oferują tego typu rozwiązania są niesamowite i w przyszłości uczynią wirtualne światy znacznie bardziej przekonywującymi. Komentarze pod filmikiem na YouTube są bardzo entuzjastyczne i wiele osób zgadza się, że to przyszłość branży gier.

Moderzy będą ulepszali swoje projekty tego typu i tworzyli nowe, a wykorzystanie tej technologii przez profesjonalnych deweloperów wydaje się tylko kwestią czasu. Nietrudno jest dostrzec, jakie korzyści może to przynieść, zwłaszcza w grach RPG i produkcjach z otwartym światem. Dobrym przykładem tego, gdzie AI w tym stylu bardzo by się przydało jest Watch Dogs: Legion. Gra pozwalała zwerbować praktycznie każdego mieszkańca wirtualnego Londynu. Aby wygenerować ich głosy autorzy musieli posłużyć się sztuczną inteligencją, ale obejmowało to tylko jak postacie brzmiały, a nie co mówiły. W rezultacie dialogi często do nich nie pasowały, co psuło iluzję podczas interakcji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej