Skasowane Aliens RPG Obsidianu miało być horrorowym Mass Effectem

Portal VG247 przeprowadził wywiad z deweloperem Chrisem Avellone'em, będącym współzałożycielem studia Obsidian Entertainment. Twórca zdradził redaktorom kilka szczegółów na temat skasowanej gry RPG Aliens: Crucible, a także kulisów powstawania tej produkcji.

Bartosz Świątek

Chris Avellone opowiada o kulisach produkcji Aliens: Crucible. - Skasowane Aliens RPG Obsidianu miało być horrorowym Mass Effectem - wiadomość - 2019-04-17
Chris Avellone opowiada o kulisach produkcji Aliens: Crucible.

Serwis VG247 przeprowadził wywiad z Chrisem Avellone’em, współzałożycielem studia Obsidian Entertainment, a obecnie niezależnym deweloperem. Dzięki rozmowie poznaliśmy szereg zakulisowych szczegółów i detali, dotyczących m.in. skasowanej gry RPG osadzonej w filmowym uniwersum ObcegoAliens: Crucible. Twórca opisuje tę produkcję jako „straszniejszego Mass Effecta”.

Było mi naprawdę smutno, że Aliens: Crucible zostało skasowane, ale nie winię za to Segi. Gra byłaby jak – to będzie naprawdę trudne porównanie – coś w stylu Mass Effect, ale bardziej przerażające – zdradził Chris Avellone.

Ciągłe napięcie i historia jak z Prometeusza

Poznaliśmy też szereg detali na temat fabuły omawianego tytułu. Co ciekawe, pod pewnymi względami był on podobny do filmu Prometeusz z 2012 roku (prequela oryginalnego Obcego). Akcja miała się toczyć na niebezpiecznej planecie, na której znajdowały się pozostałości po upadłej cywilizacji tzw. Inżynierów.

Kiedy wchodzisz w atmosferę, zdajesz sobie sprawę, że ta planeta jest niewiarygodnie niestabilna i cała twoja załoga zostaje rozsiana po okolicy. Lądujesz wraz z kilkoma oddziałami marines i naukowcami. To zabawne, że kiedy Prometeusz wyszedł, zobaczyłem pewne podobieństwa, i pomyślałem „och, mieliśmy taką postać”. Ale u nas cały świat był bardziej agresywny i wokół biegało o wiele więcej Obcych. Była to bardziej kwestia przetrwania, na zasadzie "jak odzyskać wszystkie zapasy i desperacko starać się stworzyć bazę?". Projektowanie tego było fajne – czytamy dalej.

Film Prometeusz nie cieszy się przychylnością fanów Obcego. Może studio Obsidian Entertainment opowiedziałoby podobną historię lepiej?
Film Prometeusz nie cieszy się przychylnością fanów Obcego. Może studio Obsidian Entertainment opowiedziałoby podobną historię lepiej?

Deweloperom bardzo zależało na tym, by gra była przerażająca i trzymała gracza w ciągłym napięciu. Nawet konwersacje z bohaterami niezależnymi nie pozwalały odpocząć od strachu, bowiem ksenomorfy mogły zaatakować nas w dowolnym momencie – także w trakcie rozmowy.

Największym wyzwaniem było to, jak utrzymać napięcie także w trakcie rozmów. Możesz sprawić, że konwersacje będą stresujące i przerażające. Jak to zrobić, żeby obcy mógł cię w każdej chwili zaatakować? Nie mogliśmy pozwolić, by próbując znaleźć wyjście z jakiejś sytuacji, gracz mógł szukać schronienia w scenie z dwoma "gadającymi głowami" – opowiadał deweloper.

Czemu projekt został skasowany?

Do skasowania Aliens: Crucible doszło w 2009 roku z inicjatywy wydawcy – firmy Sega. Prace nad grą zostały wstrzymane, mimo że spora jej część była już gotowa. Chris Avellone rzuca nieco światła na kwestię tego, dlaczego japoński koncern zdecydował się podjąć taką decyzję. Powodem była problematyczna współpraca z deweloperami.

Chcieliśmy zrobić tę grę. Ale w tym momencie Sega... sądzę, że relacje pomiędzy wydawcą a szefostwem [studia Obsidian - przyp. red] dotarły do punktu, w którym firma była po prostu zmęczona współpracą z Obsidianem. Wszyscy pracujący nad Aliens: Crucible byli bardzo podekscytowani tym tytułem. To stawało się naprawdę fajną grą. Prototyp był świetny. Ale wtedy Sega nagle powiedziała "nie" – wspominał Chris Avellone.

Artworkom Aliens: Crucible nie można odmówić klimatu.
Artworkom Aliens: Crucible nie można odmówić klimatu.

Warto przypomnieć, że studio Obsidian Entertainment równolegle tworzyło dla japońskiego wydawcy szpiegowskie RPG akcji Alpha Protocol. Wspomniana gra również rodziła się w wielkich bólach – zdaniem niektórych problemy były na tyle duże, że w ogóle nie powinna była powstać. Ostatecznie produkcja ukazała się w 2010 roku, ale została słabo oceniona (choć u nas otrzymała wysoką notę 8/10 i wielu graczy do dziś wspomina ją bardzo dobrze) i nie sprzedała się najlepiej, zamykając drzwi dla kontynuacji. Wygląda na to, że ktoś w firmie Sega zdecydował, że woli mieć jeden ukończony tytuł, niż dwa wiecznie rozgrzebane. Jak sądzicie, czy skasowano właściwą grę? A może należało dać szansę Aliens: Crucible?

  1. Obsidian Entertainment – strona oficjalna
  2. Sega – strona oficjalna
Podobało się?

5

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
21

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-04-17
10:33

elosidzej Generał

👍

I dobrze, jak to miałoby wyglądać jak Mass Effect to ja dziekuje.

Komentarz: elosidzej
2019-04-17
10:37

DanuelX Legend

DanuelX

Prometeusz byłby fajnym filmem (na pewno o klasę lepszym niż alien kowenent) gdyby nie wciśnięte na siłę wątki z alienem.
A co do anulowanych gier to who cares? To tak jakby dyskutować o braku śniegu zeszłej zimy.

Komentarz: DanuelX
2019-04-17
10:41

T_D_i Generał

Gra skasowana zapewne na rzecz Obcy: Izolacja świetnej gry i w sumie nie żałuję i z utęsknieniem czekam na jej kontynuację

[Cancelled] Aliens: Crucible

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=BdVedBa0-mk

Komentarz: T_D_i
2019-04-17
14:41

lordpilot Legend

lordpilot
😐

Bardzo na ten tytuł czekałem. Ubolewałem, że projekt poszedł do kosza. A gdzieś po latach wyciekł ten film z wczesnej wersji (wklejony też w tym wątku) i cały czar prysnął jak bańka mydlana. Nawet biorąc pod uwagę, że to jakieś "work in progress" sprzed lat, rozgrzebane i niedokończone, to zwyczajnie wyglądało słabo i zapowiadało się nudno :/ Przy czym wszystko zalatywało takim drewnem i paździerzem, że aż żal się człowiekowi robiło, animacje to "przebijały" nawet te z gier Piranha Bytes :/ Koło jakości Mass Effecta to nawet nie stało i nic nie zapowiadało, żeby miało stać. Koniec końców - nie ma chyba czego żałować, zwłaszcza w świetle tego o czym pisze UVI (a czego wcześniej nie wiedziałem, więc - hej, dzięki za info ;-)).

Komentarz: lordpilot
2019-04-19
12:01

zanonimizowany1202555 Konsul

Wszyscy pracujący nad Aliens: Crucible byli bardzo podekscytowani tym tytułem.

Jest i standardowy już tekst o ekscytacji swoją pracą.

Komentarz: zanonimizowany1202555

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl