Sid Meier's Ace Patrol - premiera nowej strategii turowej twórcy Cywilizacji 9 maja

Dziś ma miejsce premiera strategii free-to-play Haunted Hollow – pierwszej gry studia Firaxis Games zaprojektowanej od podstaw z myślą o urządzeniach mobilnych z systemem iOS. Jej debiut nie oznacza bynajmniej, że producent marek Civilization czy XCOM: Enemy Unknown spocznie na laurach i odda się na zasłużony odpoczynek. Już 9 maja w ofercie App Store zadebiutuje kolejny tytuł studia – Sid Meier's Ace Patrol. Gra również zostanie wydana w modelu free-to-play.

Piotr Doroń

Dziś ma miejsce premiera strategii free-to-play Haunted Hollow – pierwszej gry studia Firaxis Games  zaprojektowanej od podstaw z myślą o urządzeniach mobilnych z systemem iOS. Jej debiut nie oznacza bynajmniej, że producent marek Civilization czy XCOM: Enemy Unknown spocznie na laurach i odda się na zasłużony odpoczynek. Już 9 maja w ofercie App Store zadebiutuje kolejny tytuł studia – Sid Meier's Ace Patrol. Gra również zostanie wydana w modelu free-to-play.

Sid Meier's Ace Patrol będzie rozprowadzane za darmo. W podstawowej wersji zaoferuje graczom kampanię treningową, możliwość dwuosobowej rywalizacji przy jednym urządzeniu oraz asynchroniczny multiplayer przez sieć. Za ok. 3 zł będzie dokupimy właściwą kampanię, w której przejmiemy kontrolę nad Brytyjczykami. Akcja zostanie pokazana za pomocą efektownej grafiki, łączącej 2D, 3D i technikę cel-shading. Możecie podziwiać ją na załączonych zrzutach ekranu.

Jak sama nazwa wskazuje, za projekt gry odpowiada Sid Meier, ojciec Cywilizacji. Produkcja będzie turową strategią lotniczą z polem walki opartym na heksach, osadzoną w realiach I wojny światowej. Przejmiemy w niej kontrolę nad eskadrami jedno-, dwu- i trójpłatowców, oraz weźmiemy udział w 120 powietrznych bitwach. W grze zawartych zostanie około trzydziestu autentycznych samolotów, wykorzystywanych w działaniach wojennych podczas IWŚ. Pete Murray, producent z Firaxis Games, zdradził na łamach serwisu Polygon, że decyzja o wyborze realiów została podyktowana szerokim zakresem maszyn latających, jakie wykorzystywano w walkach podczas I wojny światowej.

Sid Meier's Ace Patrol postawi przed graczem spore wymagania. Z informacji podanych przez Murraya wynika, że będziemy zmuszeni planować ataki ze sporym wyprzedzeniem, aby zmaksymalizować siłę ataku oraz zminimalizować ewentualne straty. Wiele będzie zależało od wyboru pilotów, samolotów i ulepszeń do nich – decyzje podejmowane przed planowanym starciem mają w dużym stopniu ukształtować jego charakter i początkowy rozwój sytuacji na polu bitwy. Najważniejszym elementem układanki wydają się piloci, którzy mają się uzupełniać i wspierać, skutecznie niwelując braki w wyposażeniu maszyn czy też mniejszą liczebność eskadry. Podobnie jak w XCOM: Enemy Unknown, gracz będzie musiał dbać o pilotów (podnosić ich rangę, inwestować w umiejętności) oraz ich samoloty (nabywać liczne ulepszenia, wyposażenie). Straty w ludziach często utrudnią zaliczenie kolejnych misji, podobnie zresztą jak odnoszone przez pilotów rany (niektóre z nich będą mogły wykluczyć bohatera z działań wojennych na dłuższy czas).

Poniżej zamieszczam fragment rozgrywki, nagrany i udostępniony przez redakcję serwisu IGN.

Sid Meier's Ace Patrol

Sid Meier's Ace Patrol

PC Mobile
po premierze

Data wydania: 9 maja 2013

Informacje o Grze
5.2

Gracze

6.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Camelot Unchained „zalicza” Kickstartera. Twórcy zebrali już przeszło 2,1 mln dolarów [AKTUALIZACJA]

Następny
Camelot Unchained „zalicza” Kickstartera. Twórcy zebrali już przeszło 2,1 mln dolarów [AKTUALIZACJA]

Crystal Dynamics niedługo ogłosi nową grę. Powrót serii Legacy of Kain?

Poprzedni
Crystal Dynamics niedługo ogłosi nową grę. Powrót serii Legacy of Kain?

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl