Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lutego 2019, 10:43

autor: Adrian Werner

Shadow of the Tomb Raider rozeszło się w 4,2 mln egzemplarzy

Dzięki raportowi finansowemu firmy Square Enix dowiedzieliśmy się, że do tej pory gra Shadow of the Tomb Raider trafiła do sklepów w 4,2 mln egzemplarzy. To wynik nieco gorszy, niż oczekiwano.

Gra Shadow of the Tomb Raider zadebiutowała we wrześniu ubiegłego roku - Shadow of the Tomb Raider rozeszło się w 4,2 mln egzemplarzy - wiadomość - 2019-02-20
Gra Shadow of the Tomb Raider zadebiutowała we wrześniu ubiegłego roku
SHADOW OF THE TOMB RAIDER W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Eidos Montreal i Crystal Dynamics
  2. Deweloper wersji PC: Nixxes Software
  3. Wydawca: Square Enix
  4. Gatunek: gra akcji
  5. Platformy: PC, XONE, PS4
  6. Data premiery: 14 września 2018.

Firma Square Enix opublikowała sprawozdanie finansowe za pierwsze trzy kwartały obecnego roku rozliczeniowego, czyli okres od 1 kwietnia do 31 grudnia 2018 r. Przychody wyniosły 179 mld yenów (ok. 1,4 mld euro), co stanowi spadek o 4,8% w porównaniu z analogicznymi dziewięcioma miesiącami w 2017 r. Z kolei zysk operacyjny zmalał o 54,1%, osiągając poziom 15,9 mld yenów (ok. 126,3 mln euro).

Nas w sprawozdaniu najbardziej zainteresowały wyniki poszczególnych gier. Do końca roku na półki sklepowe trafiło 4,2 mln egzemplarzy Shadow of the Tomb Raider. Produkcja zaliczyła słabszy debiut niż oczekiwano, ale sprzedaje się cały czas dobrze. Korzystne wyniki osiągnęła zwłaszcza w dystrybucji cyfrowej w ostatnim kwartale roku. Wydawca spodziewa się, że również w tym roku projekt znajdzie wielu nowych nabywców.

Prezes firmy, zapytany o przyczyny gorszego niż oczekiwano debiutu Shadow of the Tomb Raider, stwierdził, że powodem był brak dużych nowości w mechanice, przez co gra nie była w stanie wyróżnić się na tle poprzednich odsłon oraz innych konkurencyjnych produkcji.

W minionym roku Square Enix wypuściło wiele produkcji przeglądarkowych i mobilnych, ale praktycznie wszystkie radzą sobie znacznie gorszej niż zakładano. Jedynym prawdziwie udanym debiutem w tej kategorii okazało się Romancing SaGA Re;universe, ale produkcja ta trafiła na rynek w grudniu i z tego powodu nie miała szans mocno wpłynąć na wyniki za całe trzy kwartały rozliczeniowe.

Wydawca jest optymistycznie nastawiony do obecnego kwartału. Firma oczekuje dobrych wyników finansowych, które napędzać będzie nie tylko Romancing SaGA Re;universe, ale przede wszystkim wielki sukces Kingdom Hearts III. Druga z tych produkcji zadebiutowała pod koniec stycznia i już zdążyła rozejść się w 5 mln egzemplarzy, co czyni z niej najszybciej sprzedającą się odsłonę cyklu.

  1. Recenzja gry Shadow of the Tomb Raider – czy to już koniec Lary Croft?
  2. Oficjalna strona cyklu
  3. Wszystko o Shadow of the Tomb Raider (data premiery, fabuła, rozgrywka)
  4. Shadow of the Tomb Raider - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej