Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 października 2013, 06:30

autor: Adrian Werner

Seria Battlefield doczeka się nowej wysokobudżetowej odsłony na urządzenia mobilne

Jeden z szefów firmy Electronic Arts poinformował, że trwają prace nad nową mobilną odsłoną cyklu Battlefield. Ma to być duży wysokobudżetowy projekt, godny marki tego kalibru.

Podczas wywiadu z magazynem New York Times Frank Gibeau z firmy Electronic Arts zdradził, że wydawca pracuje obecnie nad pełnoprawną mobilną odsłoną cyklu Battlefield.

Oczywiście, projekt nie został jeszcze oficjalnie ujawniony, więc zabrakło jakichkolwiek konkretów. Gibeau (który w Electronic Arts odpowiada za cały dział mobilny) stwierdził jedynie, że jest to duża, wysokobudżetowa produkcja. Taka na jaką zasługuje ta marka.

Nie będzie to pierwszy raz, gdy marka zawita na ekrany dotykowe. W 2011 roku wydano na iOS Battlefield: Bad Company 2, które było bardzo mocno okrojoną wersją przeboju znanego z pecetów oraz konsol. Gra spotkała się z dosyć średnim przyjęciem i zebrała recenzje w granicach 5-7/10. W zeszłym roku Electronic Arts spróbowało bardziej ambitnego podejścia. Rezultatem tego było Battlefield 3: Aftershock. Przed premierą projekt wydawał się mieć spory potencjał, obiecując bogatszą rozgrywkę i znacznie lepszą grafikę.

Battlefield 3: Aftershock okazało się wielką porażką.

Niestety, pokładane w produkcji nadzieje nie zostały spełnione. Zamiast tego okazała się ona jedną z najbardziej spektakularnych mobilnych porażek ostatnich lat. To, co ostatecznie trafiło na App Store oferowało skromną zawartość, a ilość błędów technicznych praktycznie uniemożliwiała zabawę. W rezultacie wydawca wycofał grę w celu wprowadzenia poprawek. Ostatecznie jednak tytuł nigdy już nie powrócił i zamiast tego został po prostu skasowany.

Jak widać, historia marki Battlefield na urządzeniach mobilnych nie należy do chwalebnych i mamy nadzieję, że przy kolejnym tytule Electronic Arts poradzi sobie znacznie lepiej. Może warto byłoby, aby wydawca podążył za przykładem swojej największej konkurencji, czyli firmy Activision? Po latach wydawania słabych i okrojonych smarfonowych adaptacji cyklu Call of Duty wydawca postanowił kompletnie zmienić taktykę. Rezultatem była wypuszczona w zeszłym miesiącu na iOS gra Call of Duty: Strike Team. Projekt został od podstaw opracowany z myślą o ekranach dotykowych i zaoferował wyśmienitą grafikę, obszerną zawartość oraz liczne elementy dopasowane do mobilnego charakteru zabawy. Rezultat był imponujący i mamy nadzieję, że również Battlefield doczeka się kiedyś równie dobrej adaptacji na smartfony i tablety.

Warto na koniec dodać, że gracze mobilni będą mogli wziąć udział w wirtualnych bitwach w Battlefield 4 dzięki aplikacji Battlescreen. Udostępni ona tryb Dowódcy na ekranach dotykowych, oferując zabawę przypominającą uproszczoną grę RTS. Dzięki niej użytkownicy mobilni wspomogą swoich kolegów bawiących się na pecetach i konsolach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej