Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2009, 15:45

autor: Piotr Doroń

Saboteur - problemy z kartami grafiki firmy ATI

Internauci informują, że gracze posiadający komputery wyposażone w karty grafiki firmy ATI mają spore problemy z grą The Saboteur (Windows 7, Vista). Mianowicie, zawiesza się ona w czasie wchodzenia do menu, dziennika misji lub w trakcie podróży pomiędzy wyodrębnionymi lokacjami. Kłopoty miewają nawet użytkownicy Windowsa XP.

Internauci informują, że gracze posiadający komputery wyposażone w karty grafiki firmy ATI mają spore problemy z grą The Saboteur (Windows 7, Vista). Mianowicie, zawiesza się ona w czasie wchodzenia do menu, dziennika misji lub w trakcie podróży pomiędzy wyodrębnionymi lokacjami. Kłopoty miewają nawet użytkownicy Windowsa XP.

Saboteur - problemy z kartami grafiki firmy ATI - ilustracja #1

Pracownicy zamkniętego już studia deweloperskiego Pandemic (wcieleni do ekipy EA Los Angeles) zajęli się problemem i wspólnie z ATI szukają właściwego rozwiązania sytuacji. Ze wstępnych testów wynika, że bezproblemowe uruchomienie gry zapewnia pozostawienie w rozruchu tylko jednego ze rdzeni procesora.

Rdzenie w Windows 7 wyłączymy w następujący sposób:

  • Otwórz MSCONFIG;
  • Wybierz zakładkę „rozruch”;
  • Wejdź w “Opcje zaawansowane”;
  • Sprawdź „Liczbę procesorów”;
  • Wybierz „1” z rozwijanego menu;
  • Zaakceptuj wybór;
  • Uruchom ponownie komputer.

Rdzenie w Windows Vista wyłączymy w następujący sposób:

  • Start-> Uruchom-> Wpisz „MSCONFIG”;
  • Wybierz zakładkę „BOOT.INI”;
  • Wejdź w „Opcje zaawansowane”;
  • Wybierz „/NUMPROC=”, wprowadź 1 i kliknij OK;
  • Zaakceptuj wybór;
  • Uruchom ponownie komputer.

Należy jednak pamiętać, że słaba optymalizacja The Saboteur zaowocowała sporymi wymaganiami sprzętowymi. Gra dla przykładu potrzebuje procesora typu Quad Core 2.8 GHz, w związku z czym wyłączenie trzech rdzeni spowoduje drastyczny spadek liczby klatek animacji. Na chwilę obecną wydaje się jednak, ze to jedyne rozwiązanie. Przedstawiciele Pandemic i ATI twierdzą jednak, że jest to tylko rozwiązanie wybitnie zastępcze. Miejmy nadzieję, że już wkrótce sprawa doczeka się szczęśliwego finału.

Na łamach oficjalnego forum dyskusyjnego firmy EA toczy się szeroka dyskusja na powyższy temat. Znajdziecie tam kilka innych, zastępczych sposobów autorstwa zwykłych użytkowników. Polecamy Wam jednak zaczekać na oficjalne rozwiązanie.

The Saboteur zostało wydane 4 grudnia w wersjach na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. Ostatnie dzieło Pandemic Studios otrzymuje zróżnicowane oceny – według serwisu Metacritic.com średnia kształtuje się obecnie na poziomie 71%. W grze wcielamy się w Irlandczyka Seana, który walczy z nazistami okupującymi Paryż. Produkcja łączy w sobie elementy znane z serii GTA (podróżowanie samochodami, otwarty świat itp., walka) oraz Assassin’s Creed (po części sposób pokonywania przeszkód).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej