Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lutego 2017, 10:10

Ruiner - polska strzelanka zadebiutuje latem

Firma Devolver Digital opublikowała nowy zwiastun gry Ruiner oraz ujawniła przybliżoną datę premiery. Polska strzelanka izometryczna zadebiutuje latem na PC i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4.

Ruiner w skrócie:
  • producent: Reikon Games
  • wydawca: Devolver Digital
  • gatunek: strzelanka izometryczna
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premiery: lato 2017
  • inne: ciężki klimat cyberpunku; system walki promujący refleks i umiejętności gracza;

Firma Devolver Digital znana jest z publikowania interesujących produkcji, nierzadko ciepło przyjmowanych przez graczy. Od 2009 roku katalog amerykańskiego wydawcy powiększył się o takie tytuły, jak reedycje HD serii Serious Sam, Titan Souls, Shadow Warrior 2 oraz Enter the Gungeon. Równie ciekawie zapowiadają się przyszłe tytuły, wśród których nie zabraknie polskich produkcji. Do tych ostatnich zalicza się Ruinerzapowiedziana w kwietniu strzelanka studia Reikon Games. Dziś Devolver Digital ujawniło przybliżoną datę premiery tego futurystycznego shootera na PC oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Tytuł ukaże się latem tego roku. Przy okazji pochwalono się nowym zwiastunem, dzięki czemu po raz kolejny możemy zobaczyć grę w akcji (wcześniej mogliśmy ją podziwiać przy okazji pokazów z targów PAX East 2016).

Ruiner gracze przeniosą się do 2091 roku i trafią do futurystycznej metropolii Rengkok, którą będą przemierzać jako socjopata, próbujący uratować własnego brata z pomocą tajemniczej hakerki. Osobista misja szybko przemieni się w walkę z siłami rządzącymi miastem, z potężną korporacją Heaven na czele. Gra jest strzelanką z widokiem z rzutu izometrycznego, a poza interesującą fabułą i cyberpunkowym klimatem zaoferuje dynamiczną walkę, kładącą nacisk na umiejętności gracza. Bohater będzie mógł korzystać z rozmaitego uzbrojenia, gadżetów i zdolności, takich jak błyskawiczne przemieszczenie się na krótki dystans czy tarcza energetyczna.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat, ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GOL-em rozpoczął w 2015 roku, pisząc w newsroomie growym, a następnie również filmowym i – o zgrozo! – technologicznym (nie zabrakło też udziału w encyklopedii gier). Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Nie pytać o kwestie związane z grafiką – po kilku godzinach autor potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej