Ron Gilbert, legendarny deweloper klasycznych przygodówek studia LucasArts, opublikował na Twitterze post, w którym prosi firmę Disney o sprzedanie mu praw do serii Monkey Island oraz Maniac Mansion.


Ron Gilbert zasłynął wśród graczy produkcjami, które stworzył podczas swojej kilkuletniej pracy w studiu LucasArts. W 1987 roku do spółki z Garym Winnickiem wyprodukował przygodówkę Maniac Mansion, która nie tylko zebrała doskonałe oceny, ale i – za sprawą swojego nowego silnika SCUMM – stała się podstawą dla późniejszych tytułów tej firmy. Później Gilbert pracował też nad The Secret of Monkey Island oraz Day of the Tentacle, a po opuszczeniu LucasArts współtworzył The Cave.
Wygląda na to, że niedawne zakończenie działalności wydawniczej przez firmę Disney może mieć swoje pozytywne aspekty. Po wycofaniu się korporacji z rynku gier komputerowych Ron Gilbert – legendarny producent klasycznych tytułów studia LucasArts – opublikował na Twitterze post, którym zapewne doprowadził do ekstazy każdego fana przygodówek. Deweloper napisał: „Drogie Disney, skoro już nie tworzycie gier, proszę, sprzedajcie mi prawa do moich marek Monkey Island oraz Maniac Mansion (choć ta druga nazwa została zapisana jako Mansion Mansion – Gilbert przyznał, że nigdy nie sprawdza tego, co wrzuca do sieci – dop. red.). Zapłacę za nie prawdziwe, rzeczywiste pieniądze”. Oczywiście, ewentualny powrót obu produkcji do ich oryginalnego autora to jeszcze bardzo odległa perspektywa, jednak sam fakt, że twórca ten stara się o zdobycie do nich praw może rozbudzać wyobraźnię – szczególnie tych, którzy dorastali w złotej erze przygodówek.

Deweloper już wcześniej apelował do korporacji, by pozwoliła mu stworzyć nową grę z cyklu Monkey Island, wydaje się więc, że determinacji w dążeniu do tego celu zabraknąć mu nie powinno. Na razie jednak wiemy tylko tyle, że Gilbert jest skłonny odkupić od Disneya prawa do obu serii, i zapewne minie trochę czasu, zanim otrzymamy bardziej szczegółowe informacje w tym temacie. Do tego czasu nie powinien się jednak nudzić, jako że na początku przyszłego roku ma zadebiutować jego nowy projekt – klasyczna przygodówka Thimbleweed Park, tworzona do spółki z Garym Winnickiem i mocno stylizowana na produkcje LucasArts.

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.