Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 lipca 2025, 14:10

Rogalikowe RPG z 95% pozytywnych ocen na Steam czeka imponujący rozwój. Deweloper wyłożył swoje plany

Caves of Qud otrzyma co najmniej 3 duże dodatki, kolejne zwierzaki w ramach dostępnego już DLC oraz darmowe aktualizacje rozbudowujące podstawową grę.

Źródło fot. Freehold / Kitfox Games.
i

Co najmniej trzy dodatki i liczne darmowe aktualizacje w kilka lat – takie atrakcje szykują twórcy Caves of Qud dla fanów rogalikowego RPG-a.

Pod koniec 2025 roku zespół Freehold wreszcie wyszedł ze swoim debiutanckim dziełem z Wczesnego dostępu Steama. Caves of Qud nie podbiło list bestsellerów, ale ponad 10,5 tys. opinii i 95% pozytywnych recenzji to znakomity wynik dla, bądź co bądź, niszowej produkcji.

Jednakże premiera aktualizacji 1.0 to nie koniec przygody twórców z Caves of Qud. W nowym ogłoszeniu opublikowanym na Steamie studio Freehold wyłożyło ogólne plany rozwoju Caves of Qud, zakładające m.in. co najmniej trzy duże rozszerzenia. Przynajmniej tyle na razie „naszkicowali” deweloperzy, ale jeszcze nie są gotowi do podzielenia się konkretami.

Zespół zakłada, że aktualizacje (lub „lepsze wersje”) podstawowych mechanik trafią do CoQ w darmowych aktualizacjach, podczas gdy DLC skupią się na osobnej zawartości. Jako że każdy dodatek ma być spory, wszystkie zostaną wycenione drożej niż pakiety zwierzaków (Pets of Harvest Dawn kosztuje 22,99 zł).

Na marginesie: zamiast wydawać kolejne DLC z „petami”, kolejne zwierzaki bęą dodawane do pierwszego takiego dodatku, a jego nabywcy otrzymają je za darmo. Oczywiście takie rozszerzenie zawartości może przełożyć się na wzrost jego ceny w przyszłości.

Więcej informacji na temat rozszerzeń możemy poznać w sobotę 19 lipca, kiedy to Freehold zorganizuje sesję pytań i odpowiedzi na podforum serwisu Reddit poświęconego kategorii fantasy. Pierwszy z tych dodatków powinien ukazać się w 2026 roku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej