Rockstar nie chwali się nową aktualizacją krytykowanych remasterów GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas, choć jest ona ogromna i wprowadza multum ważnych zmian

Najnowszy patch do Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition wprowadził wiele istotnych zmian w grafice i rozgrywce, które kolekcja powinna uwzględniać od premiery. Rockstar z jakiegoś powodu nie chwali się nimi i nie udostępnił oficjalnej listy z nowinkami.

Zuzanna Domeradzka

Rockstar nie chwali się nową aktualizacją krytykowanych remasterów GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas, choć jest ona ogromna i wprowadza multum ważnych zmian, źródło grafiki: Rockstar Games..
Rockstar nie chwali się nową aktualizacją krytykowanych remasterów GTA 3, GTA Vice City i GTA San Andreas, choć jest ona ogromna i wprowadza multum ważnych zmian Źródło: Rockstar Games..

We wtorek niesławna kolekcja odświeżonych trzech kultowych gier z serii GTA od studia Rockstar Games doczekała się ogromnej aktualizacji, która drastycznie wręcz zmieniła przede wszystkim wygląd remasterów. Patch do Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition okazał się tak duży i wprowadził na tyle znaczące zmiany, że wydaje się, iż jeśli znalazłyby się one już w premierowej wersji zestawu, to jej odbiór byłby zdecydowanie inny. Tym bardziej ciekawi, że Rockstar wcale nie chwali się tą aktualizacją.

Wydawca zremasterowanej trylogii GTA umieścił jedynie krótką wzmiankę o patchu, lecz nic ponad to. Najwięksi fani serii, w tym tzw. „data minerzy”, sami zabrali się za wyszukiwanie zmian i to dzięki nim wiemy, jakie konkretnie ulepszenia składają się na „ważący” ponad 30 GB na PC update (jego rozmiar różni się w zależności od platformy).

Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition – patch 1.112

Najważniejsze poprawki dla wszystkich trzech gier z kolekcji to m.in.:

  1. możliwość zatrzymywania przerywników filmowych;
  2. nowy system poruszania się postaci kierowanej przez gracza;
  3. zmiany względem oświetlenia i cieni, które renderowane są teraz w czasie rzeczywistym;
  4. wprowadzenie „trybu klasycznego”, który odtwarza oryginalny wygląd gier;
  5. zoptymalizowanie produkcji na wszystkich platformach.

GTA 3 – The Definitive Edition – patch 1.112

Najbardziej istotnymi nowościami dla ulepszonego GTA III wydają się być:

  1. poprawienie wielu efektów dźwiękowych, w tym ulewy czy odgłosu broni oraz otwierania się drzwi garażowych;
  2. zmiany w nieprawidłowym pojawianiu się wysp na mapie;
  3. poprawienie obsługi „spluw” podczas poruszania się.

GTA: Vice City – The Definitive Edition – patch 1.112

W GTA: Vice City najważniejsze zmiany to natomiast:

  1. poprawienie oświetlenia, w tym hotelu Ocean Drive, a także przywrócenie neonów z oryginalnej wersji gry z PlayStation 2 dla klubu Malibu i stacji benzynowych;
  2. naprawienie wielu błędów, m.in. związanych z kolizjami, pojawianiem się księżyca w przerywniku filmowym na początku gry, wysokością zawieszenia pojazdów czy generowanym czarnym dymem z opon.

GTA: San Andreas – The Definitive Edition – patch 1.112

Wydaje się, że najwięcej poprawek w kolekcji otrzymało lubiane GTA: San Andreas, bo m.in:

  1. przywrócono oryginalne ustawienia pogody (m.in. mgłę czy burzę piaskową) i oświetlenia dla Los Santos, San Fierro, Las Venturas i innych terenów;
  2. zmieniono elementy wyglądu CJ-a oraz jego zepsutą do tej pory animację picia z puszki;
  3. naprawiono system pływania, w tym animacje;
  4. ulepszono wygląd logotypów i oznaczeń na mapie;
  5. usprawniono efekty ognia;
  6. poprawiono animacje ust postaci w przerywnikach filmowych;
  7. dodano kolizje dla worków treningowych;
  8. zmieniono światło z latarni, które nie emanują już pomarańczową poświatą.

Do sieci trafiło wiele porównań dotychczasowego wyglądu GTA: The Trilogy – The Definitive Edition z wersją po najnowszym patchu (jedno z nich zobaczycie poniżej). Jest bardzo zastanawiające, że Rockstar sam nie udostępnił podobnego materiału – zupełnie, jakby wydawca nie chciał chwalić się patchem. Tym bardziej jeśli dodamy do tego fakt, że logo odpowiedzialnego za remastery studia Grove Street Games całkowicie zniknęło z kolekcji.

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2021

Informacje o Grze
5.3

GRYOnline

3.2

Gracze

5.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

9 gier za darmo w Epic Games Store. 8 z nich to kultowe odsłony mrocznej serii o wampirach

Następny
9 gier za darmo w Epic Games Store. 8 z nich to kultowe odsłony mrocznej serii o wampirach

Polska survivalowa strategia This War of Mine otrzyma nowy dodatek. 11 bit studios ze smutkiem stwierdza, że nie ma czego świętować

Poprzedni
Polska survivalowa strategia This War of Mine otrzyma nowy dodatek. 11 bit studios ze smutkiem stwierdza, że nie ma czego świętować

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl