Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 lutego 2021, 11:37

Roblox pozwolił na odtworzenie bitwy pod Waterloo

Grupa graczy stworzyła kolejny wielki projekt w Roblox. Tym razem umożliwiono wzięcie udziału w słynnej bitwie pod Waterloo.

W SKRÓCIE:
  • Roblox wzbogacił się o projekt odtwarzający bitwę pod Waterloo.
  • W starciu może wziąć udział nawet 1500 osób.
  • Największa bitwa rozgrywa się co miesiąc.

Roblox od początku pozwalał graczom na tworzenie swoich własnych światów i gier opartych o bazowy produkt. Nowym projektem, który przykuwa uwagę, jest Waterloo. Jak wskazuje nazwa, pozwala on wziąć udział w ostatniej bitwie Napoleona Bonaparte. Projekt umożliwia rozgrywkę na mapie odtwarzającej w odpowiedniej skali teren, na którym odbyło się historyczne starcie. Twórcy starali się wiernie odzwierciedlić rozkład kluczowych lokacji, takich jak kluczowa dla bitwy farma Hougoumont.

Skala mapy jest na tyle duża, że niemożliwa jest gra na niej przy użyciu jednego serwera. Zamiast tego twórcy podzielili ją na sektory obsługiwane przez oddzielne serwery. Poruszanie się między nimi i przechodzenie do innych obszarów mapy nie jest jednak niczym ograniczone. Dzięki takiemu rozwiązaniu w bitwie pod Waterloo może wziąć udział bardzo wielu graczy jednocześnie. Standardowe starcia zbierają grupy liczące około 350 osób. Raz na miesiąc organizowane jest jednak wielkie wydarzenie, w którym bierze udział 1500 graczy. Dzielą się oni wtedy na regimenty, ustalają dowodzenie i komunikując się na bieżąco, odtwarzają ostatnią bitwę epoki napoleońskiej.

Za powstanie projektu odpowiada użytkownik o nazwie GeneralGory i wspierający go gracze z grupy Empire Francais. To ich drugi projekt osadzony w realiach historycznych. Wcześniej stworzyli oni mapę, która pozwalała wziąć udział w bitwie pod Strasburgiem, czyli ważnym starciu z okresu wojny francusko-pruskiej. Jej skala jest jednak nieporównywalnie mniejsza od tej, jaką osiągnięto przy okazji Waterloo. Aby wziąć udział w comiesięcznej bitwie, gracze muszą dołączyć do specjalnej grupy, na której można także znaleźć dostęp do komunikatorów używanych w grze.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu, który na szczęście od dawna nie istnieje. Później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na portal filmowy, o którym lepiej już jednak nie wspominać. Z czasem zmienił otoczenie i dołączył do ekipy Gry-Online. Na „łamach” serwisu opublikował masę newsów, nieco recenzji i trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów. Oczywiście o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej