Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2019, 13:27

autor: Bartosz Krawcewicz

Respawn tłumaczy się z Unreal Engine w Star Wars Jedi: Fallen Order

Przedstawiciele studia Respawn Entertainment w wywiadzie udzielonym magazynowi Game Informer wyjaśnili, dlaczego gra Star Wars Jedi: Upadły zakon została stworzona na bazie Unreal Engine 4.

Star Wars Jedi: Fallen Order wykorzystuje silnik wyprodukowany przez firmę Epic Games. - Respawn tłumaczy się z Unreal Engine w Star Wars Jedi: Fallen Order - wiadomość - 2019-06-25
Star Wars Jedi: Fallen Order wykorzystuje silnik wyprodukowany przez firmę Epic Games.

Vince Zampella (szef studia Respawn Entertainment) i Stig Asmussen (reżyser gry Star Wars Jedi: Fallen Order) zostali zapytani przez magazyn Game Informer o to, dlaczego ich najnowszy tytuł powstaje na bazie Unreal Engine 4. Biorąc pod uwagę, że wcześniejsze produkcje firmy (obie części cyklu Titanfall oraz Apex Legends) zostały wykonane na silniku Source, a Electronic Arts, które jest wydawcą Upadłego zakonu oraz właścicielem studia Respawn Entertainment, dysponuje własnym rozwiązaniem w postaci stworzonego przez EA DICE silnika Frostbite – wybór Unreal Engine 4 wydaje się być dość zagadkowym posunięciem.

Przedstawiciele firmy tłumaczą, że zespół pracujący nad Fallen Order został uformowany, zanim Electronic Arts przejęło studio Respawn pod koniec 2017 roku. Wykorzystanie Frostbite'a nie wchodziło wówczas w grę, ponieważ EA nie udostępnia swojego silnika osobom trzecim. Twórcy Upadłego zakonu wspominają, że rozpoczęcie prac nad projektem wiązało się z koniecznością zatrudnienia wielu nowych pracowników, a wybranie popularnej technologii znacznie ułatwiło proces rekrutacji. Jak zauważa Vince Zampella, dużo łatwiej jest znaleźć ludzi obeznanych w obsłudze Unreal Engine niż np. specjalistów od Source'a.

Obaj pracownicy Respawn Entertainment zapewniają, że Electronic Arts nie dyktuje swoim studiom, którego silnika mają używać. Nawet gdyby zespół pracujący nad Fallen Order został uformowany wcześniej, to Frostbite byłby jedynie dodatkową opcją do wyboru, a nie odgórną koniecznością. Pokrywa się to ze słowami Aaryna Flynna, byłego szefa BioWare, który w zeszłym roku w rozmowie z serwisem Kotaku przyznał, że Electronic Arts daje swoim deweloperom dużo swobody w podejmowaniu decyzji i nie narzuca nikomu używania silnika Frostbite na siłę.

Star Wars Jedi: Fallen Order ukaże się 15 listopada 2019 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.