Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 listopada 2017, 09:26

autor: Adrian Werner

EA przejęło Respawn Entertainment; nowy Titanfall w produkcji

Firma Electronic Arts przejęła zespół Respawn Entertainment. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że studio pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Titanfall.

Titanfall 2 poradziło sobie dobrze na rynku, choć poniżej oczekiwań wydawcy. - Electronic Arts przejęło Respawn Entertainment; nowy Titanfall w produkcji - wiadomość - 2017-11-10
Titanfall 2 poradziło sobie dobrze na rynku, choć poniżej oczekiwań wydawcy.

Firma Electronic Arts wykupiła studio Respawn Entertainment, znane z serii Titanfall. Cena za zespół wyniosła 315 mln dolarów w gotówce oraz akcjach. Ponadto, jeśli w przyszłości zostaną spełnione określone warunki odnośnie średnich ocen obliczonych według serwisu Metacritic, dotychczasowi właściciele zespołu otrzymają dodatkowo 140 mln dolarów premii.

Co ciekawe, przy okazji ujawnienia przejęcia studia poinformowano, że Respawn Entertainment pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Titanfall. Przypomnijmy, że z wcześniejszych doniesień wiemy, że zespół zajmuje się także produkcją gry osadzonej w uniwersum Gwiezdnych wojen oraz projektem VR.

Zeszłoroczne Titanfall 2 sprzedało się poniżej oczekiwań, co w dużej mierze było winą fatalnie dobranego terminu premiery – produkcja zadebiutowała tydzień po grze Battlefield 1 i siedem dni przed Call of Duty: Infinite Warfare. Mimo to będąca wydawcą firma Electronic Arts generalnie i tak była zadowolona z tego, jak projekt poradził sobie na rynku.

Warto wspomnieć o informacjach udostępnionych przez Jasona Schreiera z serwisu Kotaku. Według nich najpierw chęć przejęcia studia wyraziła firma Nexon, co ma sens, gdyż jednym z jej nachodzących projektów jest przeznaczone na rynek azjatycki Titanfall Online. Jednak na mocy umowy z Respawn Entertainment, wydawca ten miał prawo pierwokupu, z którego skorzystał.

Co jednak ciekawe, według tych informacji, po ofercie firmy Nexon ludzie z Electronic Arts wpierw zdecydowali o zamknięciu Visceral Games, a dopiero potem postanowili przejąć Respawn Entertainment. Wygląda to tak, jak gdyby mając na uwadze rychłe nabycie zespołu, wydawca uznał, że Visceral Games nie jest już mu do niczego potrzebne. Zwłaszcza, że obie ekipy pracowały nad projektami osadzonymi w uniwersum Gwiezdnych wojen.

Electronic Arts ma renomę firmy, która kupuje utalentowane studia, aby po jakimś czasie je zamknąć. Wystarczy wspomnieć tu takie zespoły jak Origin Systems, Westwood, Mythic, Bullfrog, Phenomic, Pandemic czy Black Box Games. Z drugiej strony, wydawca nabył też kilku deweloperów, którzy funkcjonują bez problemu do dzisiaj, takich jak BioWare, czy DICE. Pozostaje mieć nadzieję, że za kilka lat będziemy mogli zaliczyć Respawn Entertainment do drugiej z tych kategorii.

  1. Oficjalna strona studia Respawn Entertainment
  2. Recenzja gry Titanfall 2 - Mój przyjaciel tytan

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej