Dyrektor artystyczny Resident Evil Village opowiedział o tym, co zainspirowało kreację Lady Dimitrescu, czyli wampirzycy, która już podbiła serca fanów serii.
Po niedawnym pokazie Resident Evil Village internet oszalał na punkcie Lady Dimitrescu, czyli mierzącej 2,9 metra wampirzycy, która będzie jedną z głównych antagonistek w grze. Firma Capcom postanowiła opowiedzieć o tym, czym inspirowali się deweloperzy podczas tworzenia tej postaci.
W wywiadzie z serwisem IGN dyrektor artystyczny Resident Evil Village, Tomonori Takano, zdradził, że zespół chciał zaproponować graczom konfrontację z wampirami, ale twórcy nie mieli ochoty na odtwarzanie standardowych wcieleń tych istot, jakich pełno w popkulturze. Podczas tworzenia Lady Dimitrescu jedną z inspiracji była Elżbieta Batory, czyli arystokratka węgierska nazywana również Krwawą Hrabiną.
Dwie kolejne postacie, na których oparli się twórcy, są fikcyjne. To Morticia Addams z filmowej serii Rodzina Adamsów (a konkretnie wersja z lat 90., którą zagrała Anjelica Huston) oraz Hasshaku-sama, będąca współczesną miejską legendą wywodzącą się z Japonii.
Hasshaku-sama po raz pierwszy pojawiła się w anonimowym wpisie na forum 2channel. To zjawa przybierająca formę ponad dwumetrowej kobiety, noszącej duży biały kapelusz. Co dziesięć lat pojawia się ona w pewnej wiosce i wybiera sobie nowego wybranka, który w ciągu kilku dni umiera. Duch potrafi naśladować głosy rodziny ofiar, czym zwabia je w pułapkę. Sposobem na uniknięcie śmierci jest ucieczka z osady, gdyż Hasshaku-sama jest uwięziona w jej granicach.

Tomonori Takano zdradził, że pierwsza grafika koncepcyjna z Lady Dimitrescu, jaką narysował, ukazywała wampirzycę pochylającą się po to, aby zmieścić się w drzwiach. Artysta po ukończeniu tego rysunku wiedział, że trafił w dziesiątkę i scena ta znalazła się ostatecznie w grze oraz niedawnym zwiastunie. Mimo to popularność tej postaci i tak okazała się dużym zaskoczeniem dla twórców.
Resident Evil Village ukaże się 7 maja tego roku. Gra zadebiutuje równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PS5 i Xbox Series X/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
36

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.