Wczorajszy finał turnieju CS:GO, który odbył się w ramach imprezy Intel Extreme Masters 2020, przyciągnął przed ekrany rekordową liczbę widzów. Tym samym jest to najlepszy wynik wśród rozgrywek nieobjętych rangą „Major”. Tegoroczny turniej wygrała drużyna NaVi, pokonując zespół G2.

Wczoraj zakończyła się tegoroczna edycja Intel Extreme Masters w Katowicach. Jeśli śledziliście ostatnie wiadomości na jej temat, to na pewno dobrze wiecie, że tym razem z obawy przed epidemią koronawirusa odbyła się ona bez udziału publiczności. Taka sytuacja bezpośrednio przyczyniła się do rekordowej oglądalności turnieju CS:GO (który jest częścią IEM-u), bowiem z braku innej możliwości fani śledzili poczynania swoich idoli tylko poprzez internet oraz telewizję. Wielki finał przyciągnął przed ekrany ponad milion widzów (według danych serwisu Esports Charts), co samo w sobie jest najlepszym wynikiem w historii zawodów CS:GO, które nie są objęte rangą „Major” (czyli nie są sponsorowane przez Valve).

W finale spotkały się drużyny Natus Vincere (NaVi) oraz G2 Esports. Po dość jednostronnym spotkaniu (3-0) to NaVi mogło cieszyć się ze zwycięstwa oraz zgarnięcia głównej nagrody w wysokości 250 tys. dolarów. MVP rozgrywek według serwisu HLTV został 22-letni Ukrainiec - Oleksandr „s1mple’a” Kostyliev, który w trakcie całego turnieju zaprezentował niesamowitą formę. W trakcie IEM-a odbył się także turniej Starcrafta II. Wygrał go Koreańczyk - Lee „Rogue” Byeong Yeol – zgarniając tym samym 150 tys. dolarów.
Przypomnijmy także, że zaledwie dwa dni temu padł rekord liczby aktywnych graczy CS:GO na Steamie. To tylko pokazuje, że mimo problemów i narzekań graczy produkcja cały czas świetnie radzi sobie na rynku. Czas pokaże, czy strzelanka twórców League of Legends – Valorant – będzie miała jakiekolwiek szanse, aby konkurować z tytułem Valve.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Paweł Woźniak
Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.