Red Dead Online pod ostrzałem – nowa aktualizacja nie spodobała się graczom

Ostatnia duża aktualizacja do Red Dead Online nie spotkała się z przychylnym przyjęciem graczy. Zamiast dodawać te najbardziej wyczekiwane atrakcje – jak napady – Rockstar skupia się na mikropłatnościach i kontrowersyjnych pomysłach.

Dariusz Matusiak

Na prośby i sugestie graczy w kwestii usprawnień i dodatków do Red Dead Online studio Rockstar udaje, że ma klapki na oczach – albo raczej wiadra. - Red Dead Online pod ostrzałem – nowa aktualizacja nie spodobała się graczom - wiadomość - 2019-03-05
Na prośby i sugestie graczy w kwestii usprawnień i dodatków do Red Dead Online studio Rockstar udaje, że ma klapki na oczach – albo raczej wiadra.

Ogromny sukces GTA Online dawał nadzieje, że i w przypadku swojej najnowszej gry, Red Dead Redemption II, studio Rockstar stanie na wysokości zadania i jej sieciowy komponent będzie czymś na miarę wirtualnego Westworld dla każdego, kto marzy o byciu kowbojem. Wersja beta trybu Red Dead Online – wypełniona mikrotransakcjami i mozolnym grindem, by zarobić garść dolarów w nielicznych aktywnościach – daleka jest jednak od spełnienia tych fantazji. Gracze nie są też zadowoleni z tempa wprowadzanych zmian, a ostatnia aktualizacja z 26 lutego niemal przelała czarę goryczy.

Największa jak do tej pory łatka wprowadza nowości w trybach PvP, poprawę w zwalczaniu griefingu, nowe wyzwania, bronie i elementy kosmetyczne. Niestety, nic z tego nie zostało ciepło przyjęte przez społeczność graczy Red Dead Online, a o jej frustracjach można przeczytać w redditowych wątkach gry, cieszących się ogromną popularnością i poparciem. Jeden z graczy zarzuca twórcom, że nowa aktualizacja jeszcze bardziej zachęca do toksycznych zachowań poprzez wymuszanie zabijania innych graczy, by zaliczyć dzienne wyzwania. Ponadto twórcy zmniejszyli o połowę cenę za sprzedaż zwierzyny rzeźnikowi (wg Rockstara to jedynie poprawka wcześniejszego błędu, który uwzględniał złą kwotę), co zmniejszyło wirtualne dochody i jeszcze bardziej wydłużyło grind graczom lubującym się w polowaniach. Kolejną kwestią jest wprowadzenie animowanych emotek naszej postaci, oczywiście za barierą odpowiedniej kwoty dolarów lub sztabek złota, a jak podkreślają gracze, w GTA Online wszystkie emotki można było uzyskać za darmo.

Emotki za ścianą grindu lub mikropłatności to nie jest sposób na zjednanie sobie przychylności graczy. - Red Dead Online pod ostrzałem – nowa aktualizacja nie spodobała się graczom - wiadomość - 2019-03-05
Emotki za ścianą grindu lub mikropłatności to nie jest sposób na zjednanie sobie przychylności graczy.

Społeczność skupiona wokół Red Dead Online nie ogranicza się wyłącznie do narzekania. Ich oczekiwania są jasne i ciągle się powtarzają. Wszyscy czekają przede wszystkim na kooperacyjne napady na banki i pociągi, możliwość zostania łowcą nagród z wymagającymi przeciwnikami w starciach PvE, na świat gry wypełniony aktywnościami w postaci napadów na dyliżanse, łapania i sprzedawania koni, możliwością zakupu własnych domów i rancz, na serwery hardkorowe i dla samotnych graczy czy tryb survivalowy. Powtarzają się prośby o świat gry równie ciekawy, co w trybie fabularnym. Póki co jednak trybowi Red Dead Online zarzuca się oparcie wyłącznie na powolnym grindzie, zachęcającym w końcu do skorzystania z mikrotranskacji.

Ilość aktywności w trybie swobodnej rozgrywki daleka jest od oczekiwań graczy. - Red Dead Online pod ostrzałem – nowa aktualizacja nie spodobała się graczom - wiadomość - 2019-03-05
Ilość aktywności w trybie swobodnej rozgrywki daleka jest od oczekiwań graczy.
Dzienne wyzwania wymagają zabijania innych graczy, co według wielu jeszcze zwiększyło griefing i trolowanie w grze. - Red Dead Online pod ostrzałem – nowa aktualizacja nie spodobała się graczom - wiadomość - 2019-03-05
Dzienne wyzwania wymagają zabijania innych graczy, co według wielu jeszcze zwiększyło griefing i trolowanie w grze.

Nawet jeśli studio Rockstar można wytłumaczyć ciągłym eksperymentowaniem w trybie beta, to jednak niepokój może budzić brak klarownej komunikacji z graczami i tak popularnych ostatnio planów rozwoju na najbliższe miesiące, co pozwoliłoby zrozumieć ogólną wizję i kierunek, w jaki zmierza Red Dead Online. Odzyskanie raz utraconej bazy graczy będzie trudniejsze z każdym kolejnym tygodniem.

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 października 2018

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-03-05
19:29

dj_sasek Legend

dj_sasek

Bardzo szybko ta firma traci w moich oczach, kiedyś szanowałem a dziś przyglądam się tylko kręcąc głową... Widać chęć zysku jest znacznie większa niż szacunek do graczy, drugie EA nam rośnie.

Komentarz: dj_sasek
2019-03-05
19:31

BlurekPL Generał

BlurekPL

Albo niech sensownie rozwiną ten tryb online pod coopa, i nie udziwniają tak jak GTA V (bo tymi latającymi motorami, batmobilami itd imo zepsuli grę) to będzie fajnie, ale jak mają od razu jeszcze w wersji Beta wyciągać hajs, gdzie sam tryb po 2-4 godzinach się nudzi, to życzę im wtedy tego żeby im ten online bokiem wyszedł, i może wtedy zabiorą się za robienie gier single, tak jak kiedyś, bo liczyli ze RDO rozwinie się tak jak GTAO i przez kolejne 5 lat nic nie będą wydawać i trzepać kasę z online, oby się na tym przejedli.

Komentarz: BlurekPL
2019-03-05
19:33

izbi1982 Chorąży

Czyli z czystym sumieniem mogę grę wypożyczyć przejść i oddać, bo do multi się dalej nie nadaje... OK.

Komentarz: izbi1982
2019-03-05
20:45

Marian_Paździoch Pretorianin

Marian_Paździoch

A ja czekam kiedy wprowadza samochody do gry chociaż te najwolniejsze skoro RDR 1 już miało.

[link]

Komentarz: Marian_Paździoch
2019-03-05
21:41

kaszanka9 Legend

kaszanka9

No, a na co liczyliście, przecież ten online po to jest, żeby kasę robić, tylko, ze u nich to opcja, a główna atrakcja to single, więc w zasadzie nie ma się co spinać.

Choć tak, psują coś co mogłoby być sporo lepsze, może z czasem będzie lepiej.

Komentarz: kaszanka9

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl