Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 października 2014, 21:49

autor: Jiker

Record of Agarest War Zero - prequel popularnego taktycznego jRPG dostępny na Androidzie

Record of Agarest War Zero, prequel znakomitego Record of Agarest War, zadebiutował na platformie Google Play. Posiadacze smartfonów i tabletów z systemem Android mogą zakupić konwersję przygotowaną przez studio HyperDevbox (Spectral Souls, Blazing Souls) w promocyjnej cenie 28 złotych.

Studio HyperDevbox sprawiło nie lada niespodziankę wszystkim mobilnym fanom taktycznych gier jRPG. Wczoraj do oferty platformy Google Play wprowadziło ono Record of Agarest War Zero, prequel znakomitego Record of Agarest War, którego premiera w wersji na Androida i iOS odbyła się pod koniec 2013 roku. Druga część konsolowej serii, wydana oryginalnie na PlayStation 3 i Xboksa 360, zadebiutowała w promocyjnej cenie 28 złotych. Za kilka dni koszt zakupu gry podskoczy jednak do około 46 złotych, więc warto pospieszyć się z zakupem. Nie wiadomo, kiedy Zero zawita na iOS.

Decydując się na zakup, należy mieć na uwadze, że Record of Agarest War Zero wymaga aż 1,9 GB wolnego miejsca w pamięci urządzenia. W zamian gra oferuje jednak ponad 100 godzin czystej, taktycznej rozgrywki w stylu rozpropagowanym przed laty przez doskonałe Final Fantasy Tactics. Warto dodać, że przy okazji konwersji grafika – łącząca standardowo trójwymiarowe środowisko z dwuwymiarowymi sprite’ami postaci – została podbita do rozdzielczości 720p. Aby skorzystać z tego udogodnienia trzeba oczywiście posiadać smartfona lub tablet z wyświetlaczem obsługującym taką wartość.

Akcja produkcji rozgrywa się na 1000 lat przed wydarzeniami opowiedzianymi w Record of Agarest War. Głównym bohaterem prequela jest rycerz Sieghart, który eksploruje królestwo Kraltarla z zamiarem skompletowania fragmentów magicznego narzędzia, mogącego odmienić losy długoletniej wojny toczonej między siłami światła i ciemności.

Pod względem mechaniki rozgrywki mamy tu do czynienia z klasycznym przedstawicielem gatunku. Gracz przemierza mapę świata, odwiedza miasta, w których poznaje kolejne fragmenty fabuły, toczy taktyczne boje z przeciwnikami na trójwymiarowych arenach ukazywanych z rzutu izometrycznego, a także rozwija bohatera, jak i pozostałych członków zespołu. Same bitwy prezentują się bardzo efektownie – wpływ na to ma m.in. obecność rozbudowanych ataków kombinacyjnych, w których w tym samym momencie bierze udział kilku członków naszej ekipy.

Produkcja posiada jednak kilka cech charakterystycznych, w tym system Card Skill. Sprowadza się on do korzystania z talii kart określających styl i umiejętności bohatera, którą gracz może dowolnie modyfikować w zależności od aktualnych potrzeb. W grze powracają też naleciałości znane z symulatorów randek. Mianowicie, gracz może flirtować z kobietami z drużyny, rozwijać związek z wybranką serca, a także doczekać się potomka, który będzie kontynuował wyprawę Siegharta. System jest całkiem rozbudowany i uwzględnia takie możliwości, jak dziedziczenie cech ojca i matki, decydujących o stylu walki oraz podstawowych umiejętnościach.

Edycja mobilna, poza wyświetlaniem grafiki w rozdzielczości 720p, wspiera ekrany dotykowe, kontrolery MOGA i została zoptymalizowana pod kątem Xperii Play. Atrakcją dla fanów okaże się zapewne zachowanie japońskiego dubbingu.