Reality Pump udostępniło za darmo silnik GRACE2
Krakowskie studio Reality Pump udostępniło za darmo najnowszą wersję silnika, którego poprzednie edycje napędzają takie tytuły jak Two Worlds i Two Worlds II. Niezależni deweloperzy lub osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z tworzeniem gier mogą go pobrać z oficjalnej strony producenta.
GRACE2 SDK, czyli zestaw bibliotek wchodzących w skład najnowszej wersji silnika studia Reality Pump, jest już dostępny do pobrania za darmo na stronie założonej przez producenta. Można na niej także znaleźć wiele przydatnych informacji związanych z jego użytkowaniem. Warto przypomnieć, że poprzednie wersje silnika napędzają takie tytuły jak Two Worlds i Two Worlds II.

Oferta firmy kierowanej przez Mirosława Dymka, legendę polskiego rynku gier, skierowana jest do twórców niezależnych oraz osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z dewelopingiem. Reality Pump zapewnia im pełne wsparcie w procesie tworzenia gier z wykorzystaniem GRACE2, oferując przy tym korzystne warunki licencyjne – użytkowanie silnika jest darmowe dla celów niekomercyjnych i edukacyjnych. Natomiast za licencję komercyjną można zapłacić dopiero po wydaniu gry.
Jakie możliwości oferuje GRACE2? Jest on oparty na języku C++ i był tworzony przez ostatnie dwa lata przez 10 doświadczonych programistów. Jego największymi zaletami są multiplatformowość, która pozwala na tworzenie gier na systemy Windows, Android, iOS oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a także szeroka gama elementów umożliwiających tworzenie tytułów casualowych na platformy mobilne, a w przyszłości także gier wysokobudżetowych z wykorzystaniem zaawansowanych opcji, jak na przykład rendererów korzystających z DirectX 9-11 i OpenGL 3.0+, wysokiej jakości systemu fizyki (opartego na PhysX, Bullet lub Box2D) oraz skryptów (AngelScript i Tetragramaton).
Jak na razie silnik znajduje się w fazie betatestów, które potrwają do 1 września. Do zestawu GRACE2 SDK z czasem zostanie dołączona cała seria edytorów, pozwalających na kreowanie i zmienianie wielu elementów w zakresie grafiki, mechaniki działania obiektów oraz dźwięku. Pełna lista możliwości silnika dostępna jest na jego oficjalnej stronie. Tam także można zapoznać się z tutorialami i znaleźć wiele innych przydatnych informacji.
Udostępnianie niezależnym deweloperom zestawów zawierających silnik graficzny i towarzyszące mu narzędzia nie jest żadnym nowum w świecie elektronicznej rozrywki. Od jakiegoś czasu korzystają z tej opcji najbardziej znane studia. Wystarczy wspomnieć o UDK, czyli Unreal Development Kit studia Epic, opartym na silniku Unreal Engine 3, Source SDK firmy Valve, bądź CryENGINE 3 SDK niemieckiego studia Crytek. Ich rozpowszechnianie opiera się zazwyczaj na bardzo korzystnych warunkach licencyjnych, pozwala na promocję silnika i zapewnia dodatkowe źródło zysków w przypadku sukcesu tytułu.
Inicjatywa Reality Pump jest z pewnością godna pochwały. Stanowi ona wartościowy wkład w rozwój polskiego rynku gier i sprzyja rozwiązaniu wielu trapiących go problemów, jak na przykład kwestii finansowania drobnych projektów i wspierania niezależnych twórców gier przez o wiele bardziej doświadczonych deweloperów, o czym dyskutowano między innymi na zeszłotygodniowym Europejskim Festiwalu Gier „Digital Dragons” w Krakowie.
Więcej:Stwórz własną grę RPG za darmo. RPG Maker XP można pobrać na Steam
- Reality Pump
- GRACE2 SDK
- darmowe programy
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
MarioBross Chorąży

Niby jak się to pobiera?
Kiedy wchodzę na podana stronę, widzę same reklamy!
CZiPEN Legionista
Dlaczego piszecie takie bzdury i silnik gry nazywacie silnikiem graficznym? Nie jest to odosobniony przypadek.
zanonimizowany695309 Pretorianin
Wspaniała inicjatywa! Oby przełożyło się to na wysyp nowych, dobrych polskich gier! Trzymam kciuki za każde studio, które skusi się na tą korzystną ofertę. :)
Mortalking Senator

Ostatnimi czasy cicho było o tym studiu a tu proszę na powrót się ujawnili i to z jakim impetem.
P.S - ciekawe czy RP będzie obecne na E3 i będzie tam prezentować Two World III ?