PS VR 2 oficjalnie zaprezentowane - znamy specyfikację
Sony ujawnia oficjalną specyfikację i nazwę dla następcy PlayStation VR. Szef PlayStation Jim Ryan osobiście poprowadził prezentacje urządzenia VR nowej generacji.

Konferencja Sony na targach CES2022 przyniosła nazwę i specyfikację nowego headsetu VR dla konsoli PlayStation 5. Japończycy zapowiedzieli gogle PlayStation VR2 i kontrolery PlayStation VR2 Sense. Pierwsze wzmianki o headsecie VR nowej generacji otrzymaliśmy około rok temu, lecz dopiero teraz doczekaliśmy się oficjalnej prezentacji sprzętu. Co ciekawe, podana specyfikacja pokrywa się z zeszłorocznymi przeciekami.
Na scenie pojawił się szef PlayStation Jim Ryan i osobiście poprowadził prezentacje urządzenia VR nowej generacji. Następca PSVR zapewni graczom bardziej immersyjne odczucia z rozgrywki oraz ułatwi zanurzanie się w wirtualne światy.
Specyfikacja techniczna widnieje na oficjalnym blogu PlayStation. Headset posiada wyświetlacze OLED 4K HDR (2000 x 2040 pikseli na jedno oko), oferuje odświeżanie 90 Hz / 120 Hz oraz pole widzenia wynoszące 110 stopni. Gogle posiadają zintergrowane kamery śledzące kontrolery i ruch gracza oraz czujniki określające, gdzie w danym momencie patrzymy.
Specyfikacja PlayStation VR2
- Wyświetlacze: OLED
- Rozdzielczość: 2000 x 2040 na jedno oko
- Częstotliwość odświeżania: 90 Hz / 120 Hz
- Pole widzenia: ok. 110 stopni
- Czujniki: sześcioosiowy system wykrywania ruchu (trzyosiowy żyroskop, trzyosiowy akcelerometr), czujnik zbliżeniowy IR
- Kamery: cztery kamery śledzące gogle oraz kamera do śledzenia ruchu gałek ocznych
- Wibracje w headsecie
- Komunikacja z PS5: USB typu C
- Wbudowany mikrofon, wyjście słuchawkowe stereo
Specyfikacja kontrolerów PlayStation VR2 Sense
- Prawy kontroler: przycisk PS, przycisk Opcje, przyciski akcji (kółko / krzyżyk), przycisk R1, przycisk R2, prawy analog / przycisk R3
- Lewy kontroler: przycisk PS, przycisk Utwórz, przyciski akcji (Trójkąt / Kwadrat), przycisk L1, przycisk L2, lewy analog / przycisk L3
- Czujniki: sześcioosiowy system wykrywania ruchu (trzyosiowy żyroskop + trzyosiowy akcelerometr), wykrywanie dotyku palca
- Adaptacyjne triggery (R2/L2), wibracje haptyczne (pojedynczy silnik wibracji na jednostkę)
- Port USB Typu C
- Bluetooth 5.1
- Wbudowany akumulator litowo-jonowy
Podczas prezentacji nie zabrakło też zapowiedzi pierwszej gry przeznaczonej na PSVR2. Jest nią Horizon Call of The Mountain, powstające we współpracy firmy Guerrilla Games ze studiem Firesprite (The Playroom VR, The Persistence VR). W serwisie YouTube opublikowany krótki teaser projektu.
Nie podano jeszcze daty premiery headsetu ani nowej VR-owej gry w świecie Horizon. Możemy jednak przypuszczać, że jeśli nie przydarzą się żadne niespodzianki, to sprzęt ujrzymy na pewno w tym roku.

GRYOnline
Gracze
- gadżety
- gaming
- wirtualna rzeczywistość
- PlayStation VR
- gogle VR
- dziewiąta generacja
- Sony Interactive Entertainment
- PS5 / PlayStation 5
- PlayStation
- PS5
Komentarze czytelników
zanonimizowany1358969 Chorąży
4000*2000 w 90/120Hz xD, chyba na PS9 albo przy grafice jak z gothica 1 xD, przecież obecne konsolki 120Hz to może w fhd wygenerują.
PiotrEss Junior
Jeśli masz nadal te vr to a chcesz się ich pozbyć to możemy się jakoś dogadać , gdyż szukam dla syna bo ostatnio coś wspominał że fajnie było by mieć.. pozdrawiam
Bezi2598 Legend
Wreszcie kontrolery mają, w końcu ten VR na PS5 będzie miał sens.
Vrmaniac9 się myli, Sony potwierdziło, że PSVR2 nie będzie bezprzewodowe. Spory fail...
https://www.techadvisor.com/news/game/playstation-vr-2-3779746/
Bezi2598 Legend
quark
Oculus działa bezprzewodowo z PC za pomocą Airlink, alternatywnie można skorzystać z aplikacji Virtual Desktop (lepsza opcja). Ale trzeba mieć dobry router, 5ghz sieć i Wifi 5 to minimum do komfortowego korzystania bezprzewodowego.
hennepin Konsul
Mam porównanie co do fov na psvr i q2 i jest to przepaść na korzyść Sony, tutaj dostajesz ekrany OLED, które robią ogromną różnicę w jakości obrazu, do tego HDR no i przede wszystkim gry ekskluzywne 1st party od zespołów Sony.