Przeciwnicy w Skyrimie mogą być teraz inteligentni na tyle, by obrażać was, gdy korzystacie z exploitów

Koniec z oszukiwaniem! Dzięki uprzejmości moderów NPC nie będą już ślepi na wasze sztuczki.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Przeciwnicy w Skyrimie mogą być teraz inteligentni na tyle, by obrażać was, gdy korzystacie z exploitów, źródło grafiki: JaySerpa / Nexus Mods.
Przeciwnicy w Skyrimie mogą być teraz inteligentni na tyle, by obrażać was, gdy korzystacie z exploitów Źródło: JaySerpa / Nexus Mods.

Chociaż Skyrim wciąż jest jednym z najpopularniejszych RPG-ów gatunku fantasy, nie da się ukryć typowej dla Bethesdy „sztuczności” – szczególnie widocznej właśnie w starszych produkcjach. Interakcje z NPC-ami w piątej odsłonie The Elder Scrolls bywają niekiedy tak niezręczne, że aż śmieszne, szczególnie biorąc pod uwagę ich brak spostrzegawczości.

Na szczęście nie ma niczego, czego nie naprawiliby moderzy. Na przestrzeni lat mody zmieniły niemalże każdy aspekt Skyrima, przy czym zachowanie wrogich bohaterów jest kolejne na liście.

Wiecznie czujni wrogowie

Autorem opisywanej modyfikacji jest szanowany w skyrimowej społeczności JaySerpa, który na celownik – dosłownie – obrał problematykę walk dystansowych. W oryginalnej grze korzystający z łuku lub magii protagonista pozostawał niezauważony przez wrogich NPC-ów, nawet jeśli mierzył w nich z naprzeciwka.

Taka mechanika, choć naprawdę ułatwiała inicjację starcia, przez długi czas była uznawana za nieimmersyjną. Modyfikacja „NPCs Take Over” czyni postacie niezależne mądrzejszymi, dzięki czemu teraz – zamiast grzecznie czekać na strzałę w głowę – od razu zareagują na widok nieznajomego strzelca.

JaySerpa usprawnił także kwestię ukrywania się przed głównym bohaterem. Od teraz wrogowie walczący wręcz będą rozważniej dobierać kryjówki, zmuszając gracza do zejścia z bezpiecznego pagórka i rzeczywistego wysilenia się. Co więcej, będą się częściej przemieszczać, utrudniając celowanie.

Mod dla graczy, którzy lubią wyzwania

Zdaniem autora, projekt jest całkowicie kompatybilny z innymi modami i może być zainstalowany dla istniejącego już save’a. Całość została stworzona niemalże w stu procentach bez ingerowania w skrypt Skyrima – jedynym wyjątkiem są tutaj nowe opcje dialogowe.

Albowiem JaySerpa zaimplementował do gry dwieście linijek służących jako reakcje przeciwników na protagonistę. Mowa tu w dużej mierze o przerobionych oryginalnych dialogach tak, by odpowiadały one określonym warunkom walki. Wrogowie mogą więc teraz wyzywać graczy, którzy stosują exploity chociażby stwierdzając, że nie powinni nazywać się Nordem lub proponować, by zaczęli walczyć „jak mężczyzna”.

Modyfikację „NPC Take Over” znajdziecie na platformie NexusMods pod tym linkiem. Warto dodać, że jest ona częścią projektu „Gate To Sovngarde” – kolekcji 1300 modów od JaySerpy, która ma całkowicie odmienić doświadczenia w Skyrimie.

  • Różności
Podobało się?

0

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
10
17
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl