Project Scorpio - pierwsze materiały pokazujące różnice w oprawie graficznej

W serwisie Windows Central opublikowano screeny prezentujące różnice w grafice generowanej przez Xboksa One i Project Scorpio.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Kilka tygodni temu poznaliśmy specyfikację sprzętową konsoli Project Scorpio. Choć ujawniono wiele szczegółów o procesorze, pamięci RAM i mocy urządzenia jako takiej, to w praktyce nie doczekaliśmy się żadnego miarodajnego pokazu możliwości. Sytuacja w dalszym ciągu nie uległa zmianie, ale za to w serwisie Windows Central opublikowano m.in. widoczną poniżej grafikę, pokazującą różnice pomiędzy wersją na Xboksa One w 1080p (lewa strona), Scorpio w 1080p (środek) oraz Scorpio w natywnym 4K (prawa strona). Zachęcamy jednak do odwiedzenia źródła, by obejrzeć tę i inne grafiki w oryginalnym rozmiarze i z suwakami umożliwiającymi dokładniejsze sprawdzenie wszystkich niuansów.

Porównanie grafiki na XOne, Project Scorpio (1080p) i Project Scorpio (4K) / Źródło: Windows Central.

Różnice są widoczne w każdym przypadku i osoby stawiające na jak najwyższą jakość oprawy graficznej powinny zbierać pieniądze na Scorpio – nawet jeśli nie posiadają telewizora 4K. Dziennikarz Windows Central przypomniał bowiem wcześniejsze informacje Eurogamera, według których Turn 10 przeniosło Forzę z XOne na nowy sprzęt, uzyskując rozdzielczość 4K i 60 klatek, a dodatkowo zachowując jeszcze ponad 30% mocy GPU. Dzięki temu deweloperzy będą mogli zatroszczyć się np. o bardziej szczegółowe tekstury. Przykład znajdziecie w źródle.

Tak czy siak, na razie to tylko statyczne obrazki. Jak urządzenie wypada w rzeczywistości, przekonamy się podczas tegorocznych targów E3, na których konsola zostanie ujawniona, a wraz z nią pewnie garść nowych tytułów.

Przypominam też, że Project Scorpio posiadać ma ośmiordzeniowy procesor x86 o częstotliwości taktowania 2,3 GHz, czterdzieści dostosowanych jednostek obliczeniowych taktowanych na 1172 MHz i 12 GB pamięci RAM GDDR5 o przepustowości 326 GB/s.

Podobało się?

10

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
16
17

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2017-04-28
13:22

Rozbo12 Konsul

Rozbo12

Powinni zrobić porównanie jakiejś dużej lokacji, a nie twarzy, która przypomina gry z 2006 roku :)

Komentarz: Rozbo12
2017-04-29
12:13

Imrahil8888 Generał

Jak exy z PC przejdą na scorpio i odwrotnie to wtedy może się ktoś skusić. Total War na scorpio z dobrą optymalizacją zrobi swoje.

Komentarz: Imrahil8888
2017-04-29
19:20

Dywizja11 Pretorianin

4k to przestarzała technologia godna politowania, współczuje konsolowcom, na PC u mnie w bloku standardem jest 8k i to nie skladak z kilku monitorów, tylko jeden 32 calowy od della i koniecznie z hdr, jak w ogóle mozna grac bez hdr? nie rozumiem takich ludzi.

Komentarz: Dywizja11
2017-04-29
22:30

keksxd Centurion

Dziwne że redakcja dała chyba najgorszy screen (na ktorym róznice widać najmniej) z pokazanych i to jeszcze w tak niskiej rozdzielczości, dobrze że chociaż dali źródło.
Ludzie docinają w komentarzach, mnie też to wydaję się zbędne, tak samo jak PS PRO, ale prawda jest taka że do gier thirdparty będzie to Scorpio będzie najlepszą opcją (poza PC) i o to chodziło Microsoftowi

Komentarz: keksxd
2017-04-30
08:57

Irek22 Legend

Irek22

Różnice między XBO a Project Scorpio 1080p są widoczne, ale od 2007 r. (10 lat!) nadal nie ma żadnego skoku graficznego. Wszystko, co od 10 lat dzieje się się w zakresie grafiki to co najwyżej kosmetyka oraz idący jej z pomocą naciągany marketing.

Komentarz: Irek22

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl