Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 22 listopada 2013, 06:58

autor: Adrian Werner

Premiera Hunger Games: Catching Fire - Panem Run, czyli Igrzysk śmierci w wydaniu mobilnym

Na App Store i Google Play zadebiutowała gra Hunger Games: Catching Fire - Panem Run, czyli endless runner oparty na motywach filmu Igrzyska śmierci: w pierścieniu ognia.

Gry mobilne stały się ostatnimi czasy świetnym narzędziem marketingowym dla dużych kinowych premier. Najnowszym przykładem tego trendu jest endless runner Hunger Games: Catching Fire - Panem Run, który właśnie zadebiutował na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Google. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i oparta została na kanwie filmu Igrzyska śmierci: w pierścieniu ognia, który jutro trafi na srebrne ekrany na całym świecie, w tym również w Polsce. 

     - Hunger Games: Catching Fire - Panem Run na App Store

     - Hunger Games: Catching Fire - Panem Run na Google Play

Zgodnie z tytułem, akcja gry osadzona została w Panem, czyli futurystycznej dyktaturze będącej tłem dla całego cyklu. Podczas zabawy mamy okazję zwiedzić trzy dystrykty tego państwa, a kolejne mają zostać dodane w przyszłych aktualizacjach. We wszystkich gonią nas służby bezpieczeństwa. Naszym celem nie jest jednak jedynie ucieczka. Zamiast tego podczas unikanie sługusów tyranii zbieramy medaliony, a każdy nasz sukces zwiększa wolę walki i gotowość do rebelii w rodzinnych stronach bohaterki lub bohatera.

Zabawa przypomina produkcje pokroju Temple Run lub Pitfall. Kamera umieszczona jest za plecami postaci, które automatycznie biegnie naprzód. Natomiast my gestami jedynie modyfikujemy jej ruchy – zmieniamy pasy na trasie, skaczemy oraz wykonujemy wślizgi. Bohaterowie wyposażeni są również w uzbrojenie, pozwalające na atakowanie przeciwników, przeszkód oraz tarcz, które staną nam na drodze. Układ poziomów generowany jest losowo, więc za każdym razem czekają na nas nowe wyzwania.

Nie zabrakło również systemu rozwoju. Za sukcesy nagradzani jesteśmy punktami, które wydajemy na zakup specjalnych przedmiotów ułatwiających ucieczkę. Nasze wyniki wgrywane są do stale aktualizowanego rankingu, co pozwala konkurować z resztą użytkowników z całego świata.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej