Twórcy Call of Duty: Mobile mają powody do zadowolenia. Według analityków gra została pobrana już ponad 20 milionów razy.

Przedwczoraj zadebiutowała gra Call of Duty: Mobile, czyli poboczna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanek. Już teraz wiadomo, że produkcja okazała się wielkim przebojem. Grupa analityczna Sensor Tower poinformowała, że tytuł został już pobrany ponad 20 milionów razy. Tym samym niewykluczone, że produkcja radzi sobie lepiej nawet niż Mario Kart Tour.
Co ciekawe, gra cieszy się największą popularnością w Indiach. Na ten kraj przypadło 14% instalacji, podczas gdy Stany Zjednoczone uplasowały się na pozycji dziewiątej z wynikiem 9%.
Przypomnijmy, że Call of Duty: Mobile korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Produkcja ukazała się 1 października na systemach iOS i Android. W projekt mogą również bawić gracze pecetowi, dzięki emulatorowi GameLoop. Dla wielu osób ta opcja jest bardziej atrakcyjna niż granie na smartfonach i tabletach, gdyż oferuje możliwość zabawy za pomocą myszki i klawiatury oraz skorzystania z szerszego pola widzenia.
Call of Duty: Mobile pozbawione jest kampanii fabularnej i koncentruje się wyłącznie na rozgrywkach wieloosobowych. Produkcja czerpie z całego dorobku serii, oferując najpopularniejsze mapy, tryby i postacie.
Wykorzystanie modelu darmowego z mikropłatnościami oraz umożliwienie zabawy na PC za pomocą myszki i klawiatury sprawiają, że gra może być ciekawą alternatywą dla tegorocznej odsłony cyklu Call of Duty: Modern Warfare, zwłaszcza że ta produkcja, pomimo płatnego charakteru, także nie będzie stroniła od mikropłatności.
18

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.