Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 października 2009, 12:05

autor: Piotr Doroń

Prace nad L.A. Noire postępują

L.A. Noire powstaje już od ponad trzech lat. Wystarczy wspomnieć, że oficjalna zapowiedź produkcji firm Team Bondi i Rockstar Games miała miejsce we wrześniu 2006 roku. Gra miała swoje wzloty i upadki – od pewnego czasu wydaje się jednak, że jej sytuacja została ustabilizowana. Wskazują na to kolejne informacje, dostarczone tym razem przez aktorów biorących udział w nagraniach głosowych.

L.A. Noire powstaje już od ponad trzech lat. Wystarczy wspomnieć, że oficjalna zapowiedź produkcji firm Team Bondi i Rockstar Games miała miejsce we wrześniu 2006 roku. Gra miała swoje wzloty i upadki – od pewnego czasu wydaje się jednak, że jej sytuacja została ustabilizowana. Wskazują na to kolejne informacje, dostarczone tym razem przez aktorów biorących udział w nagraniach głosowych i sesjach motion capture.

Prace nad L.A. Noire postępują - ilustracja #1

Curtis Andersen, Ryan Beau oraz Angel Fajardo podzielili się za pośrednictwem Twittera wieściami z planu L.A. Noire, dając jednocześnie do zrozumienia, że idea gry jest według nich bardzo ciekawa. Fakt nagrywania głosów sugeruje ponadto, że tytuł jest już w zaawansowanym stadium produkcji. Niestety, aktorzy nie zdradzili większej ilości szczegółów mogących nakierować nas choćby na przybliżoną datę premiery produkcji. Ich wiadomości nie odnoszą się również do plotek na temat możliwości wydania gry na konsolę Xbox 360 i komputery osobiste. W chwili obecnej pewne jest bowiem tylko to, że dzieło przetestują użytkownicy PlayStation 3 (wedle starych plotek X360 nie poradziłby sobie z wyświetleniem oprawy gry).

Akcja L.A. Noire zostanie osadzona w tytułowym, wiernie odwzorowanym Los Angeles z lat czterdziestych ubiegłego wieku. Ówczesne Miasto Aniołów znacznie różniło się od tego, które znamy obecnie - nie uświadczymy tu np. dróg szybkiego ruchu. W klubach dominował jazz, korupcja i narkotyki były na porządku dziennym, a w powietrzu czuło się wojenną atmosferę przygnębienia. W grze wcielimy się w detektywa, który otrzyma zadanie rozwikłania serii makabrycznych morderstw. Rozgrywka zostanie przedstawiona w konwencji filmu noir (tytuł zobowiązuje).

L.A. Noire wzbudzało swego czasu wiele emocji. Obecnie jednak wydaje się być pozycją nieco już zapomnianą. Czy twórcom uda się przywrócić zainteresowanie, jakim cieszyła się choćby przed rokiem? Może to być trudne, aczkolwiek nie nierealne zadanie. Tak naprawdę wszystko zależeć będzie bowiem od jakości samej produkcji studia Team Bondi. Koncepcja rozbudowanej gry w stylu noir jest bardzo zachęcająca.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej