„Powinny dotyczyć ich te same zasady, co graczy”. Fani PoE 2 są sfrustrowani oszukującymi przeciwnikami

Gracze Path of Exile 2 skarżą się na ataki spoza ekranu i wrogów, którzy ignorują przeszkody. Rozgrywki nie ułatwiają nierówne możliwości różnych klas.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

„Powinny dotyczyć ich te same zasady, co graczy”. Fani PoE 2 są sfrustrowani oszukującymi przeciwnikami, źródło grafiki: Midjourney.
„Powinny dotyczyć ich te same zasady, co graczy”. Fani PoE 2 są sfrustrowani oszukującymi przeciwnikami Źródło: Midjourney.

Po raz kolejny powracamy do tematu Path of Exile 2, której społeczność niestrudzenie poszukuje sposobów na poprawę gry. Tym razem na długą listę rzeczy do korekty trafia zachowanie wrogów, którzy w kilku aspektach mają niesprawiedliwą przewagę nad graczami. Jeden z takich przypadków zobaczycie na filmie poniżej.

Niewidzialne ataki

Niczego niespodziewającego się gracza trafia seria pocisków zza krawędzi ekranu, która go zabija. To przykład one-shotujących ataków, które sięgają na odległość „dwóch ekranów” i są dla graczy ogromnym źródłem frustracji. Wroga, którego nie widać, nie da się przecież pokonać. Nie da się także przewidzieć nadciągającego ataku i odpowiednio wcześnie zareagować, by zminimalizować ryzyko trafienia.

Nie jest to jednak jedyny problem – gracze skarżą się także na ograniczone możliwości ukrycia się, bo ataki wrogów ignorują przeszkody na swojej drodze. Wielu uczestników dyskusji zwróciło uwagę również na to, że oni sami nie mogą wykonywać ataków wychodzących poza krawędź ekranu, nie przenikają one także przez przeszkody. Wygląda na to, że gracze rzeczywiście są na gorszej pozycji w stosunku do wroga i obie strony obowiązują różne zestawy zasad.

Przeciwników powinny dotyczyć te same zasady, co graczy. My nie możemy strzelać przez krawędzie ekranu itp., a one mogą. Moim zdaniem to bardzo niesprawiedliwe.

- Probably_Not_Sir

Chmury ze strzał gazowych są blokowane przez kolumny w wieżach, mimo że sama chmura wypełnia obszar po drugiej stronie. Kolumna działa jak blokada linii widzenia i wrogowie nie otrzymują obrażeń. Oczywiście ściany i wszelkiego rodzaju teren działają tak samo.

- TranceHuman

Frustracja graczy jest w pełni zrozumiała. W końcu nikt nie lubi brać udziału w niesprawiedliwej rozgrywce; dla wielu fanów nie jest chyba także jasne, na jakich dokładnie zasadach się ona odbywa. Być może (oprócz koniecznych poprawek) twórcy powinni pomyśleć także o większej liczbie zróżnicowanych poziomów trudności albo nawet wprowadzić opcję ich customizacji. To zdecydowanie pomogłoby wyrównać szanse, a zwolennikom trudniejszych wyzwań dałoby pole do popisu.

  • Różności
  • PoE 2
Podobało się?

4

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
5
11
12
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2025-01-09
11:08

NoriK Chorąży

Wczoraj miałem taką sytuację, 1cm przeszkody, jakiś mikro pasek terenu, mój dash nie działa i nie doskoczę bo moba, trzeba iść spory kawał wokół. Nie zdążyłem, dostałem one shota od tego samego moba, którego nie mogłem zaatakować. Wcześniej grałem molten blastem, regularnie odbijał się od wzniesień, pociski mobów ignorują układ terenu. Śmierci offscrean od tych dziadów co zawsze wokół nich jest stado komarów to nie zliczę.

Komentarz: NoriK
2025-01-09
09:35

vayha Chorąży

Najgłupsze jest to że po tym jak sekundę rozwalam ekipę rare mobow na moim cryt łuczniku muszę czekać kilka sekund jak powybuchaja po śmierci. I to każda ekipa i część mobow. To jest nieprawdopodnie frustrujące. Nie można zebrać dropa tylko trzeba czekać.

Komentarz: vayha
2025-01-09
01:16

Sandro_de_Vega Centurion

Dodawanie poziomów trudności jest idiotycznym pomysłem. To nie jest diablo.
To co trzeba zrobić to uniemożliwić mobom agro spoza ekranu i ogarnąć temat ataków przez przeszkody.
Ja sam ostatnio zginąłem od one shota spoza ekranu i to projectilem, którego nie dało się uniknąć.
I nie zliczę ile razy oberwałem jakiś atakiem idącym po ziemi, który przeszedł przez przeszkodę, która moja ataki blokuje.

Balansowanie przeciwników nigdy nie było mocną stroną GGG. Nie dalej jak wczoraj trafiłem na rare moba, który miał afiks speed cast i taki co sprawia, że przyzywa pnącza tworzące samonaprowadzające kule chaosu. A tymczasem ja bym go ściągnął na hita gdybym tylko mógł zatrzymać się w miejscu przez 2 sekundy. Co było niemożliwe.

Ale problemy z offscreenowaniem to jest mega łatwy fix. Przecież gdzieś w kodzie musi być wartość z jakiej odległości wrogowie łapią agro. Więcej zabawy byłoby z tymi umiejętnościami, które raz przechodzą, a raz nie. Np sunder potrafi przeskoczyć przez powietrze. A strzała z łuku potrafi mieć problemy.

Komentarz: Sandro_de_Vega

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl