„To właśnie sprawia, że jest tak irytujący”. Gracz celnie podsumował PoE 2 po pokonaniu wszystkich bossów

Jeśli można coś z całą pewnością powiedzieć o PoE 2, to że nie przestaje budzić ogromnego zainteresowania. Dyskusje wokół gry nie cichną, a sama gra ciągle jest na etapie przejściowym.

cooldown.pl

Danuta Repelowicz

Komentarze

„To właśnie sprawia, że jest tak irytujący”. Gracz celnie podsumował PoE 2 po pokonaniu wszystkich bossów, źródło grafiki: Grinding Gear Games.
„To właśnie sprawia, że jest tak irytujący”. Gracz celnie podsumował PoE 2 po pokonaniu wszystkich bossów Źródło: Grinding Gear Games.

Path of Exile 2 nie przestaje budzić emocji i w tej chwili przypomina bardziej stromą drogę na szczyt niż spektakularny powrót do korzeni. Gracze ciągle jeszcze nie zdecydowali jednak (i na razie się na to nie zanosi), czy widok ze szczytu jest wart takiego wysiłku. Na Reddicie pojawił się kolejny post z kategorii game feedback, który stara się uporządkować wszystko to, co do tej pory sprawdza się w grze świetnie, co wymaga poprawy, a co zupełnie psuje zabawę.

9/10 za oprawę audiowizualną...

Autor posta docenił rewelacyjną oprawę wizualną i dźwiękową. Zarówno otoczenie, jak i efekty SFX robią w jego opinii naprawdę dobre wrażenie. Walka z bossami to czysta przyjemność, a zabijanie mobów przy użyciu różnych umiejętności jest bardzo satysfakcjonujące. Ścieżka dźwiękowa trzyma świetny poziom, a spotkania z postaciami (takimi jak Doryani i Balbala) to prawdziwa gratka dla fanów pierwszego PoE.

Mapa kampanii i bonusy za zabijanie bossów są dobrze zaprojektowane, a mapa atlasu ma swój urok. System vaalingu jest bardziej angażujący dzięki niższemu ryzyku niż w pierwszym PoE, a nowy system zmiany broni to także świetny pomysł. Gracz docenił również sterowanie oparte o WASD, które zdecydowanie poprawia komfort gry.

Grinding Gear Games - 'To właśnie sprawia, że jest tak irytujący'. Gracz celnie podsumował PoE 2 po pokonaniu wszystkich bossów - wiadomość - 2024-12-23
Grinding Gear Games

...i 4/10 za całą resztę

Zdecydowanie gorzej radzą sobie zdaniem gracza elementy, które miałyby zapewniać bardziej „metodyczną zabawę”, a w rzeczywistości są źródłem frustracji. Efekty "on-death" są wyczerpujące, szczególnie dla tych graczy, których klasa w dużym stopniu bazuje na punktach zdrowia. Prędkość mobów jest przytłaczająca i trzeba (jak to gracz określił) „kasować cały ekran naraz, by jakoś przetrwać”.

Innymi słowy, walka, która miała być bardziej przemyślana, w praktyce nie różni się wiele od oryginalnego PoE. Do tego dochodzi nierówny balans postaci. Zdaniem gracza, studio wróciło do znanego z pierwszej części gry starego podejścia: zamiast balansować buildy, po prostu je usuwa. Skutkuje to dominacją kilku najpopularniejszych buildów.

Za dużo, za szybko

Mapowanie (choć z początku sprawia wrażenie ciekawego) szybko staje się jego zdaniem męczące z powodu konieczności cofania się do wcześniejszych, już zbadanych lokacji. Problematyczne są też układy map - nie pozwalają na długie sesje farmienia, nie dają graczom przestrzeni i czasu na swobodną rozgrywkę oraz złapanie oddechu, którego od czasu do czasu jednak im potrzeba.

Całość wypada bardzo intensywnie, a do tego dochodzą zmiany w systemie craftingu, które przypominają hazard. Graczowi nie podoba się również zbyt duża rzadkość niektórych przedmiotów. Wszystko to wygląda jak krok wstecz w stosunku do „jedynki”.

Podpisuję się pod tym obiema rękami, bardzo dobra analiza. Choć część z tych problemów na pewno zostanie pewnie szybko naprawiona w styczniu, mam wrażenie, że wiele z nich zostało celowo wprowadzone do gry i nigdzie się nie wybiera.

- Moethelion

Problemów rzeczywiście jest sporo, ale po to właśnie jest wczesny dostęp. Path of Exile 2 jest dostępne od niecałych trzech tygodni i nie sposób przewidzieć, jak potoczą się jego losy. Na razie jednak jest za wcześnie na ostateczne wnioski.

2

Danuta Repelowicz

Autor: Danuta Repelowicz

Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.

PoE 2 irytuje graczy starymi problemami. Magic find i pośmiertne efekty to dla fanów główne „usterki”

Następny
PoE 2 irytuje graczy starymi problemami. Magic find i pośmiertne efekty to dla fanów główne „usterki”

AMD zmienia nazwę Radeonów. Nadchodzą RX-y 9000 z najmocniejszym 9070 XT

Poprzedni
AMD zmienia nazwę Radeonów. Nadchodzą RX-y 9000 z najmocniejszym 9070 XT

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl