Pewien artysta postanowił podzielić się realistycznymi portretami postaci z bajek i kreskówek Disneya, które opracował przy pomocy sztucznej inteligencji. Efekty są zaskakująco dobre.
Artysta Hidreley Leli Diao postanowił wykorzystać sztuczną inteligencję do stworzenia realistycznych wersji bajkowych i kreskówkowych postaci. Rezultaty prezentują się bardzo dobrze, a sam twórca przy okazji podzielił się opinią na temat tego projektu.
W artykule na stronie Bored Panda możemy przeczytać, że pomysł stworzenia realistycznych wersji bajkowych bohaterów pojawił się jako inspiracja po zauważeniu podobnych prac innych artystów.
Chciałem spróbować czegoś samemu, więc zagłębiłem się w świat AI. Rzuciłem sobie wyzwanie, aby spróbować zrealizować projekt na temat postaci z kreskówek. Użyłem do niego Photoshopa i trzech aplikacji mobilnych: FaceApp, Gradiente i Remini.
Diao postawił również niemalże naukową tezę, którą następnie poparł dowodami w postaci swoich dzieł.
Ale co by było, gdyby, jak w zaklęciu, stali się prawdziwi, z krwi i kości? Spróbowałem przenieść ich do naszego świata za pomocą sztucznej inteligencji.
Jak mówi sam autor, obawiał się tego, jak będą prezentować się kreskówkowi bohaterowie jako prawdziwi ludzie, jednak wynik pozytywnie go zaskoczył.
Bardzo podobało mi się jak wyszedł Moe Szyzlak, Ned Flanders i Milhouse Van Houten, bo początkowo myślałem, że styl rysowania Simpsonów będzie bardzo trudny do naśladowania w "prawdziwym życiu", ale całkiem łatwo można ich rozpoznać

Poza wyzwaniem jakim byli Simpsonowie, sztuczna inteligencja stworzyła również realistycznie portrety postaci z Aladyna, Krainy Lodu, Pocahontas, Piotrusia Pana i wielu innych. Wszystkie wygenerowane przez AI obrazy znajdziecie na portalu Bored Panda.




AI co jakiś czas powraca z nowym zastosowaniem, które znaleźli dla niej użytkownicy. W zeszłym roku popularny był generator oparty na sztucznej inteligencji, która tworzyła obraz na podstawie wpisanych przez nas słów. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku postaci z Red Dead Redemption 2 i Wiedźmia 3, które dzięki AI również zyskały swoje realistyczne sobowtóry.
Więcej:Twórca DayZ jest pewien: koniec silników gier to tylko kwestia czasu
77