Porówananie MSI Claw i Asus ROG Ally. Jak w praktyce sprawdza się procesor od Intela?
Youtuber Retro Tech Dad przetestował oraz porównał konsole MSI Claw i Asus ROG Ally. Niestety, układy od „niebieskich” nie wypadły najlepiej.

Nie można zaprzeczyć, że konsole przenośne od kilku lat przeżywają swój złoty okres. Handheldy takie jak ROG Ally czy Steam Deck pokazały, że gracze wciąż chcą cieszyć się grami będąc poza domem. Do tej pory większość firm, które produkowały konsole mobilne decydowało się na skorzystanie ze sprawdzonych układów od AMD, które oferowały całkiem dobrą wydajność. Jednak MSI postanowiło iść inną drogą. Amerykański gigant wyposażył swoją konsolę Claw w procesor od Intela. Czy jednak był to dobry wybór? Odpowiedź na to pytanie, może dać materiał przygotowany przez youtubera o pseudonimie Retro Tech Dad, który porównał ze sobą MSI Claw i Asus ROG Ally.
W testach syntetycznych układy od „niebieskich” radzą sobie bardzo dobrze. W benchmarku 3dMark Time Spy konsole MSI Claw osiągają lepsze rezultaty od odpowiadającym im modelom ASUS ROG Ally. Podobnie wygląda to w przypadku wielowątkowego testu GeekBench 6.2.2. Ale w teście jednowątkowym wszystkie handheldy osiągają podobne wyniki.

Po tak optymistycznym początku można było spodziewać się, że układy od Intela będą dobrą konkurencją w grach dla procesorów od AMD. Jednak w większości tytułów radzą sobie one gorzej od układu Z1 Extreme. W grach takich jak Diablo 4, Forza Horizon 5 i Hogwarts Legacy najlepsze wyniki osiąga mocniejsza wersja konsoli ROG Ally.

Zdarzają się jednak gry, lepiej zoptymalizowane pod układy Intela. Do nich zaliczyć należy Red Dead Redemption 2 oraz Control. Według autora materiału, najciekawsze wyniki odnotował on w ostatniej z wymienionych gier. Okazało się, że procesor Intel Core Ultra 7 155H radzi sobie gorzej od teoretycznie słabszego Intel Core Ultra 5 135H.

Czy to jednak oznacza, że „niebiescy” są na straconej pozycji? Nie do końca. Jak zaznacza Retro Tech Dad, w trakcie gry na konsoli MSI Claw odczuwał on w kilku testowanych produkcjach mniejsze spadki klatek. Przekładało się to na lepsze wrażenia z rozgrywki.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM