Microsoft testuje nowe funkcje w usłudze streamingu gier. Xbox Cloud Gaming będzie obsługiwało teraz także myszkę i klawiaturę.
Microsoft uruchomił publiczne testy nowej funkcji w Xbox Cloud Gaming. Nie jest to rewolucyjna technologia, jak DLSS – mowa w tym przypadku o możliwości używania klawiatury i myszki. Zdalne granie na PC poprzez przeglądarki (Chrome lub Edge) i aplikację Xbox będzie teraz wspierać te peryferia. Aby tego spróbować, należy uzyskać wczesny dostęp do funkcji wybierając „Preview features” w opcjach.
Dla wielu z Was może to wydać się zaskakujące, ale Xbox Cloud Gaming dopiero teraz wprowadza myszki i klawiatury jako peryferia możliwe do użycia w grach. Na razie funkcjonalność jest w fazie testowej, możemy doświadczyć drobnych problemów lub dziwności. Jak na przykład wyświetlanie podpowiedzi sterowania na padzie, mimo że stukamy w klawiaturę. Wymagane jest uruchomienie streamowanej gry w trybie pełnego ekranu, aby myszka i klawiatura działały.
Na razie sterować w ten sposób (doskonale znanym graczom pecetowym) można w wybranych grach, co też zapewne jest ograniczeniem charakteryzującym próbną wersję opcji. Na liście znajdziemy m.in. Fortnite i Atomic Heart. W tym ostatnim na przykład zauważane są problemy z przełączaniem pomiędzy sterowaniem kontrolerem, a klawiaturą podczas streamingu. Wszelkie informacje i pełną listę dostępnych tytułów znajdziemy pod tym linkiem. Sama usługa streamowania gier także ma status beta, dodatkowo aby zagrać w większość pozycji, potrzebny jest wykupienie usługi Game Pass Ultimate.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
5

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.