Dowiedzieliśmy się, co spowodowało porażkę Prince of Persia: The Sands of Time Remake i wymusiło odebranie projektu oddziałowi Ubisoftu zlokalizowanego w Indiach.
Niewiele gier w ostatnich latach miało tak wyboisty cykl deweloperski jak Prince of Persia: The Sands of Time Remake. Projekt zaliczał kolejne poślizgi, aż w końcu został odebrany indyjskiemu oddziałowi Ubisoftu i przekazany studiu Ubisoft Montreal. Teraz dowiedzieliśmy się, co doprowadziło do tej sytuacji.
Źródłem informacji jest specjalizujący się w indyjskim rynku gier analityk Rishi Alwani.
Z artykułu dowiedzieliśmy się również, że grę nie od razu przekazano studiu Ubisoft Montreal. Wpierw prace przejął zespół Electric Square, specjalizujący się w pomaganiu innym zespołom. Jego zadaniem było dokończenie projektu w krótkim czasie, ale gdy okazało się to niemożliwe w wymaganym przez wydawcę terminie, grę przeniesiono do montrealskiego oddziału firmy.
Prince of Persia: The Sands of Time Remake miało pokazać, że Indie są gotowe na tworzenie gier AAA. W rezultacie tych wszystkich błędów projekt nie miał jednak szans na realizację.
Projekt był w tak kiepskim stanie, że najpewniej Ubisoft Montreal będzie musiało zacząć praktycznie od zera. Trudno wyobrazić sobie, aby możliwe było sprostanie oczekiwaniom fanów w inny sposób.
Prince of Persia: The Sands of Time Remake
Data wydania: I kwartał 2026
44

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.