Polskie RPG Tainted Grail: The Fall of Avalon otrzymało wielką aktualizację. To ostatni patch przed wyjściem gry ze wczesnego dostępu.
Tainted Grail: The Fall of Avalon, czyli pierwszoosobowa gra RPG z otwartym światem od polskich studiów Questline i Awaken Realms, otrzymała nową aktualizację. Patch oznaczony numerem 0.9 jest największym z dotychczasowych update’ów.
Po zainstalowaniu aktualizacji otrzymacie dostęp do ukończonego prologu i aktu 1. kampanii, co łącznie zapewnia ok. 20 godzin zabawy. Patch wprowadza również masę nowych elementów i ulepszeń.
Poniżej prezentujemy listę najważniejszych zmian, podaną przez autorów w najnowszym komunikacie na Steamie.
Zmiany są tak duże, że wersja 0.9 nie jest kompatybilna ze starymi save’ami. Autorzy ostrzegają również, że nadchodzące wydanie 1.0 także wymagać będzie rozpoczęcia zabawy od nowa. Zapewniają jednak, że całą grę zaprojektowali z myślą o jej wielokrotnym przechodzeniu.
Wraz z premierą aktualizacji 0.9 wypuszczono również nowe demo gry, pozwalające przetestować nowości, a także dwa zwiastuny, które możecie obejrzeć poniżej. Pierwszy z nich pokazuje rozgrywkę po zaaplikowaniu patcha. Drugi to filmowy trailer opracowany przez artystów z Unit Image, czyli studia mającego na koncie m.in. zwiastuny CG Elden Ring i Baldur's Gate 3.
Obecnie gra sprzedawana jest w ramach Steam Early Access (za 180 zł; cena nie ulegnie zmianie po wyjściu z EA). Fakt, że najnowsza aktualizacja oznaczona została numerem 0.9 oznacza, że niewiele czasu dzieli nas od opuszczenia przez tytuł wczesnego dostępu. Autorzy twierdzą, że są już „na ostatniej prostej”, a na karcie Steam widnieje informacja o premierze w drugim kwartale 2025 roku (czyli najpóźniej z końcem czerwca).
Z okazji premiery aktualizacji 0.9 wiadomość dla graczy opublikował również szef studia Awaken Realms.
Chciałbym dodać parę słów od siebie z perspektywy CEO! To już ostatnia prosta przed premierą Tainted Grail. Zbliża się moment, do którego osobiście dążę od ponad 11 lat, stojąc na czele Awaken Realms od pierwszych dni naszego istnienia, kiedy to byliśmy małym, dwuosobowym studiem malowania figurek.
Zawsze czułem, że mam ogromny dług wdzięczności wobec branży gier – to dzięki nim mogłem przeżyć niesamowite przygody, które zdecydowanie pomogły mi przetrwać moje nastoletnie lata. Pamiętam wakacje, w które całymi dniami grałem w Gothic II (z rozszerzeniem Noc Kruka) – przez okrągłe dwa miesiące. NAJLEPSZE WAKACJE W ŻYCIU! :D
Stworzenie podobnego doświadczenia dla innych zawsze było moim marzeniem i ogromną pasją. Zespoły Questline i Awaken Realms są pełne ludzi o dokładnie takim samym podejściu. Kiedy pracujemy nad grą, nie zaczynamy od arkusza w Excelu, ale od pomysłu i mnóstwa pasji. Oczywiście, Excel jest potrzebny, by wszystko się zgadzało – ale my wiemy, co jest tu naprawdę najważniejsze.
Przez ostatnie 7 lat byłem świadkiem tego, jak rozwija się zespół Questline. Jestem bardzo dumny z tego, co udało nam się tutaj osiągnąć – mówię zarówno o całym zespole, jak i o każdym członku z osobna! Nasze postępy są nadzwyczajne – wystarczy porównać, jak gra wyglądała, kiedy ruszyliśmy z wczesnym dostępem, i to, jak wygląda dzisiaj!
Tworzenie gier to nie jest łatwy kawałek chleba, wierzcie mi na słowo. Jasne, ta branża ma swoje momenty, ale przez większość czasu ma się wrażenie, jakby budowało się dom w oku ognistego tornada. Jeśli więc chcesz osiągnąć sukces, musisz przejść ten chrzest ognia :D Chcę też powiedzieć, że nasz zespół włożył mnóstwo serca, a także pot, krew i łzy w ten szalony i ambitny projekt. To PRAWDZIWY RPG z otwartym światem! Coś, o stworzeniu czego tylko marzyliśmy, już za chwileczkę udostępnimy światu!
Ta gra została stworzona przez niezwykle pracowity zespół zapaleńców, który w trakcie prac nad nią rozrósł się z około 20 do 50 osób. Choć wiem, że gra nie jest idealna i brakuje jej do poziomu AAA, jestem SZALENIE dumny z ich pracy!
Tak więc dziś oddajemy w Wasze ręce fantastyczny zwiastun, darmowe demo na wszystkich platformach (bo uważamy, że udostępnienie klientom gry do przetestowania przed zakupem to naprawdę dobra praktyka) oraz ostatnią aktualizację we wczesnym dostępie.
Bardzo dziękujemy za to, że towarzyszycie nam w tej podróży. To była jazda bez trzymanki, ale Wasze komentarze, opinie i życzliwość pozwoliły nam wytrwać!
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.