Komputerowy powrót RoboCopa deklasuje wieloletnią serię od Activision? Tak twierdzą gracze i mają wiele mocnych argumentów.
RoboCop: Rogue City na pewno nie należy do najgłośniejszych premier 2023 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że w niecały tydzień od wydania, tytuł krakowskiego studia Teyon może pochwalić się bardzo pozytywnymi recenzjami na Steam.
Jednym z niespodziewanych konkurentów RoboCopa jest zaś najnowsze Call of Duty: Modern Warfare 3, które już 10 listopada będzie dostępne dla wszystkich graczy. Ci, którzy już zagrali zauważają, że warto dwa razy się zastanowić, którą z listopadowych gier wybierzemy.
Niektórzy już mieli okazję zagrać w najnowszą odsłonę CoD-a i przetestować przygotowaną przez Activision kampanię. Tym samym w sieci, jak i na Reddicie można spotkać mnóstwo informacji i uwag graczy na temat trybu singleplayer. Niestety dla twórców, wielu fanów serii twierdzi, że o wiele lepszą debiutującą właśnie strzelanką jest polski RoboCop niż wyczekiwany CoD. Co zdaniem graczy nie wyszło?
Fani zarzucają MW3 miałką i nijaką kampanię, która znacząco odbiega od tego, do czego przyzwyczaiła ich seria. Gracze mają również sporo uwag do tego, jak została ona wykonana, gdyż na każdym kroku widać lenistwo twórców, którzy zamiast przygotować specjalne lokacje dla przebiegu fabuły, postawili na te znane z trybu multiplayer, wzbogacone o dodatkowe zadania.
(…) Myślę, że lenistwo widać w tym, że tak naprawdę nic nie zostało stworzone dla pojedynczego gracza. Wzięli zasoby z gry, użyli map z gry i po prostu wrzucili kilka celów. Nawet MW2 było kreatywne z misją Soapa. (…)
– HollandGW215
Tym samym, kampania najnowszej produkcji Activision wydaje się robiona pośpiesznie i bez przyłożenia się do kreowania fabuły. W związku z tym fani zauważają, że niestety nowy CoD zdecydowanie wypada blado nie tylko na tle innych odsłon serii, ale i niespodziewanego hitu krakowskich deweloperów.
Gracze na Reddicie zachwalają produkcję Teyonu i chętnie porównują z nowym dziełem Activision. Wielu z nich zaznacza, że nikt nie spodziewał się takiego poziomu od gry opartej na hicie science fiction sprzed lat.
Gdyby 5 lat temu ktoś pokazał mi te dwie gry obok siebie i poprosił o wybranie, która z nich jest zrobionym na odwal się skokiem na kasę, głupio wybrałbym Robocopa.
– KatoriRudo23
To, co najbardziej zachwyca graczy to oryginalna i specyficzna rozgrywka, która sprawia że w przeciwieństwie do innych shooterów, nie musimy się kryć za osłonami, tylko zmuszeni jesteśmy do zachowywania się jak tytułowy bohater, który jak wiemy miał ograniczoną motorykę.
Nie brakuje również wielu ciekawych i nietypowych rozwiązań, które napotkamy w grze. Fani są szczególnie rozentuzjazmowani możliwością strzelania przeciwnikom w krocze, co nierzadko jest dużo bardziej skuteczne niż celowanie w głowę.
Strzały w głowę są super zabójcze, ale niektórzy wrogowie w późnej fazie gry (i garstka wczesnych) mają pełny pancerz, a hełm jest najbardziej chronioną częścią. Strzały w środek ciała lub w penisa działają po prostu lepiej.
– neutromancer
To, co wielokrotnie przewija się w komentarzach, to wzmianki o niezwykłym klimacie, którego możemy doświadczyć w grze, budowanym w znacznym stopniu przez znaną z filmów z Peterem Wellerem muzykę.
Komentujący podkreślają, że pomysłowość twórców i serce jakie włożono w produkcję pokazuje, że dużo mniejszy budżet może nie tylko konkurować z tytułami AAA, ale nawet je pokonać.
Zaskakująco dobra gra. Budżet AA, ale z miłością i dbałością o szczegóły dewelopera naprawdę gwarantuje jej wysoką pozycję.
– SjurEido
...i o niebo lepsza niż będąca skokiem na kasę produkcja AAA zwana CoD MW3
– DarthRiznat
Warto również zauważyć, że różnica między grami widoczna jest również w samej cenie. RoboCopa na Steam w standardowej edycji nabędziemy za 232 zł, a CoDa: MW 3 za 349 zł. Jednocześnie polska gra może pochwalić się niemal dwukrotnie dłuższą kampanią dla jednego gracza niż produkcja Activision. Tym samym uwagi graczy co do „skoku na kasę” Activision mogą być w pewnym sensie uzasadnione.
Produkcja Teyonu pokazuje jednak, że cena nie ma znaczenia, w przypadku spełnienia oczekiwań graczy i dostarczeniu im produkcji nie tylko opartej na znanej franczyźnie, ale i dopracowanej i wykonanej z dbałością i przede wszystkim oddaniem.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
3

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.