Polityka YouTube przyparła użytkowników do muru, wielu rezygnuje z adblocków

Ostatnie działania portalu YouTube sprawiły, że użytkownicy masowo rezygnują z adblockerów. Ich producenci nie zamierzają się jednak poddawać i pracują nad usprawnieniem własnych narzędzi.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Polityka YouTube przyparła użytkowników do muru, wielu rezygnuje z adblocków, źródło grafiki: Pixabay/Tymon Oziemblewski.
Polityka YouTube przyparła użytkowników do muru, wielu rezygnuje z adblocków Źródło: Pixabay/Tymon Oziemblewski.

Jak informuje serwis Wired, wysiłki portalu YouTube mające na celu zniechęcenie użytkowników do korzystania z adblockerów, zaczynają przynosić efekty. Wielu producentów tych narzędzi zanotowało w ostatnich dniach znaczący wzrost liczby rezygnacji z ich użytkowania. Nie zamierzają jednak się poddawać i zapowiadają wprowadzenie w nich ulepszeń, by znowu stały się użyteczne.

Walka z adblockerami przynosi efekty

Jak już wcześniej informowaliśmy, YouTube wypowiedziało wojnę blokowaniu reklam i wprowadziło nowe rozwiązania, które użytkownikom takich narzędzi ogranicza dostęp do oferty portalu. Osoby korzystające z adblockerów, widzą komunikat informujący o zablokowaniu odtwarzacza, jeśli nie zrezygnują z blokowania reklam.

Ostrzeżenia okazały się skuteczne, gdyż twórcy adblockerów zanotowali znaczny wzrost liczby rezygnacji z ich narzędzi. Krzysztof Modras, dyrektor firmy odpowiedzialnej za adblockera Ghostery, zauważył, że w październiku coraz więcej użytkowników rezygnuje z jego narzędzia, a w porównaniu z wrześniem bieżąco roku, liczba dezinstalacji wzrosła aż o 30%.

Firma AdGuard, która może pochwalić się około 75 mln użytkowników, także zauważyła, że ostatnio więcej osób usuwa jej narzędzie z dysku. Normalnie każdego dnia liczba odinstalowań wynosiła około 6 tys. dziennie, jednak od 9 października zaczęła rosnąć, osiągając średnio 11 tys. dziennie, zaś 18 października dobiła do 52 tys. Po początkowym spadku liczby użytkowników, tendencja się odwróciła, gdy ludzie zdali sobie sprawę, że ograniczenia YouTube nie mają wpływu na narzędzia AdGuard. W dniach 18 i 27 października firma zanotowała rekordowy wzrost instalacji, wynoszący aż 60 tys.

Producenci ulepszają własne narzędzia

Producenci narzędzi blokujących reklamy twierdzą, że YouTube wypowiedziało im wojnę, jednak nie zamierzają składać broni. Wiele firm twierdzi, że będzie udoskonalać własne adblockery, by ponownie stały się skuteczne i chroniły użytkowników przed zalewem reklam, których na YouTube pojawia się coraz więcej.

Niektóre przedsiębiorstwa już podjęły stosowne działania, by dostosować własne narzędzia. Zrobiła to już m.in. słowacka firma Hankuper, odpowiedzialna za mniej znanego adblocka AdLock, który w ostatnim czasie zanotował o około 30 procent więcej dziennych instalacji i dezinstalacji, niż w poprzednich miesiącach. W tym tygodniu wypuściła nową wersję dla systemu Windows, która jej zdaniem pozostaje odporna na działania portalu. Jeśli to się potwierdzi, wówczas narzędzie zostanie udostępnione także dla systemów macOS, Android oraz iOS.

Podobało się?

0

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
11
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl