YouTube Premium może być tańsze, ale nie w sposób jaki myślisz
Pojawiły się informacje o testach nowego planu subskrypcji YouTube Premium. Ma wypełnić on lukę pomiędzy opcją indywidualną, a rodzinną.

YouTube testuje nowy plan usługi Premium – tak informuje serwis Android Authority. Nowa opcja ma być przeznaczona dla dwóch osób i plasować się pomiędzy subskrypcją indywidualną, a rodzinną. Usługa jest testowana w kilku krajach, m.in. Indiach, Francji, Tajwanie i Hongkongu.
Nowa subskrypcja YouTube
Premium dla dwóch osób to prawdopodobnie następstwo inicjatyw w stylu Premium Lite, czyli tańszych alternatyw dla płatnych usług YouTube. Może to być ciekawe rozwiązanie dla małżeństw, lub bliskich przyjaciół. Pozwoli im ograniczyć koszty, ponieważ usługa w przeliczeniu na osobę będzie tańsza niż pełny pakiet.
Eksperymentujemy z nowymi sposobami zapewnienia większej elastyczności i wartości naszym subskrybentom YouTube Premium, w tym oferując opcję dwuosobowego planu Premium, umożliwiającą dwóm osobom dzielenie subskrypcji po obniżonej cenie – Alex McQuiston, rzecznik YouTube.
Cennik zamieszczony przez Android Authority wyrażony jest w rupiach indyjskich. Pakiet dla dwóch osób kosztuje tam 219 rupii (ok. 10 złotych), podczas gdy standardowa opcja indywidualna 149 rupii (ok. 6,50 złotych). Tych kwot nie można jednak brać zbyt dosłownie, gdyż Indie to kraj, w którym są jedne z najniższych cen usługi. Biorąc pod uwagę, że w Polsce YouTube Premium kosztuje 29,99 złotych, prognoza ceny planu dwuosobowego wynosi 44 złote. Daje to 22 złotych na osobę, więc teoretycznie znalezienie współtowarzysza opłaca się bardziej, niż kupno indywidualnej usługi (choć nadal wychodzi drożej, niż plan rodzinny, w którym kosz na osobę wynosi blisko 12 złotych).
Nie wiadomo jednak, czy w ogóle u nas ta subskrypcja się pojawi. Nawet jeśli jest to testowane w kilku krajach, niczego jeszcze nie przesądza. Premium Lite do tej pory nie trafiło do naszego regionu i póki co, nie zanosi się na to. Firma dodając takie oferty chce znaleźć subskrybentów w krajach, gdzie cena zwykłych pakietów wydaje się zbyt wysoka, być może nie dotyczy to naszego rynku (czyt. popyt na obecne płatne subskrypcje jest wystarczający).