Pokemon Shield i Pokemon Sword – zwiastun rozgrywki i data premiery
Studio Game Freak podało datę premiery gier Pokemon Shield i Pokemon Sword, a także opublikowało ich nowy zwiastun prezentujący przebieg zabawy oraz elementy rozgrywki niewidziane do tej pory w serii. Obie produkcje ukażą się wyłącznie na konsoli Nintendo Switch.
Michał Kułakowski
Japońskie studio Game Freak podzieliło się z fanami nowymi informacjami na temat dwóch kolejnych odsłon serii Pokemon, które zostały zapowiedziane w lutym tego roku. Z opublikowanego zwiastuna dowiedzieliśmy się, że Pokemon Shield i Pokemon Sword zadebiutują równocześnie 15 listopada tego roku na konsoli Nintendo Switch. Gry, które różnią się od siebie zawartością, taką jak rodzaj dostępnych pokemonów, będą tradycyjnie sprzedawane osobno, ale producenci przewidują także wypuszczenie kolekcjonerskiego dwupaku.
Trailer zawiera także szereg nowych informacji na temat przebiegu rozgrywki w obu grach oraz posiadanych przez nie unikalnych elementów zabawy, które do tej pory nie były obecne w serii. Podczas przygody zwiedzać będziemy nowy region o nazwie Galar, który wzorowany jest na Wielkiej Brytanii i innych europejskich krajach. Po Pokemonie Sun i Moon gry wracają do tradycyjnego modelu zabawy, w którym odwiedzamy szereg wyspecjalizowanych sal trenerskich. Po pokonaniu ich mistrza zdobywamy specjalną odznakę. Walki w Galar odbywają się jednak przy udziale wiwatującej publiczności na ogromnych stadionach sportowych, co nadaje im zupełnie nowy charakter.
Jak wiemy, Pokemon Shield i Pokemon Sword korzystają z nowego trójwymiarowego silnika graficznego stworzonego z myślą o Nintendo Switch. W wybranych lokacjach, takich jak np. miasta, kamera będzie automatycznie śledziła naszego bohatera, ale w tzw. dzikiej strefie, a więc dużej, różnorodnej i otwartej planszy łączącej kluczowe miejsca Galar, gracze będą mogli nią swobodnie operować tak jak w klasycznych grach TPP. Co więcej, po raz pierwszy w głównej odsłonie serii dzikie stworki będą widoczne w trakcie eksploracji. Kończy się tym samym epoka losowych spotkań z pokemonami w wysokiej trawie, które były wyznacznikiem cyklu od czasu jego początków na konsoli Game Boy. Niektóre pokemony nadal mogą jednak ukryć się przed naszym wzrokiem lub zwyczajnie uciec, starając się je złapać będziemy musieli więc mieć oczy szeroko otwarte. Rodzaj i liczba pojawiających się pokemonów zależeć będzie od dynamicznie zmieniającej się pogody oraz pory dnia.
Kolejną nowością będzie system Dynamax. To unikalny fenomen występujący tylko w Galar, pozwalający na krótką chwilę powiększyć naszego pokemona do monstrualnych rozmiarów. Opcji takiej możemy użyć tylko raz w trakcie pojedynku. Po użyciu Dynamax statystyki stworka rosną w znaczący sposób, a jego ataki przyjmują silniejszą formę. Ten niezwykły power-up trwa jednak maksymalnie trzy tury. Wcześniej nieobecnym i interesującym elementem zabawy wieloosobowej będą rajdy, a więc niezwykle trudne walki z pokemonami znajdującymi się w permanentnym stanie Dynamax. We wspólnym pojedynku z przeciwnikiem weźmie udział maksymalnie czterech graczy. Po pokonaniu celu otrzymamy szansę na jego złapanie.
Więcej:GOG ma specjalny prezent dla kupujących Bloodlines 2. Oferta kończy się za tydzień

GRYOnline
Gracze
- Nintendo
- Pokemon (marka)
- daty premier / opóźnienia (gry)
- trailery (gry)
- Game Freak
- gry RPG
- E3 2019
- Switch
Komentarze czytelników
gigant00.3 Legionista
Mam takie jedno pytanko. Dlaczgo to tak wygląda? Bardzo rozpoznawalna marka, a niema funduszy na chociażby grafike jak z wiedzmina 1? Tylko robi tak słabe tekstury. wystarczyło by tylko futerko bąć łuski. Dlaczego pokemony wczasie walki stoją w miejsc? czy technika nie pozwala im na coś lepszego w 9 generacji?
kęsik Legend

Kiedyś to były Pokemony, teraz to nie ma Pokemonów. Od czasów generacji 5 seria wyraźnie poleciała w dół.
Saborcat Junior
@Matrixen07
Możliwe że wykorzystali ten sam model specjalnie. może te wilki mają odzwierciedlać rodzeństwo ?
Nie pokazali ewolucji starterów, eevee (o ile będzie) i innych pokemonów bo do premiery jeszcze dużo czasu. Muszą do tego czasu czymś podgrzewać atmosferę. Na gamescome pewnie pokarzą gameplay i ewolucje starterów.
System łapania pokemonów będzie ten sam co zawsze > walczysz > zbijasz hp >rzucasz pokeballa .
Co do nowe mechaniki, jest dziwna ale osobiście wolę cos takiego niż super mega ewolucje i techniki z zegarka.
YojimboFTW Generał

Przyznam, że walki na arenie prezentują się zjawiskowo i warto będzie na nie popatrzeć oraz wziąć w nich udział. Przypomina to trochę ciepło wspominane Pokemon Colosseum.
Choć cały czas zachodzę w głowę, gdzie jest ten etap w którym pojedynki będą miały formę tego co jest w PokkenTournament lub chociaż część z nich mogłaby przypominać walki z Naruto Shippudden Ultimate Ninja Storm, albo Dragon Ball Z Budokai: Tenkaichi 3. Niektóre klasycznie w formie wyboru ataków, ale te takie kluczowe, fabularne pojedynki mogłyby się doczekać wersji faktycznej bijatyki, niczym z serii Soul Calibur ;]
Pokemonowy Mortal Kombat też bym przyjął ^^ Pikachu, który wyrywa Charizardowi głowę ;] Albo Wigglytuff, który ubiera się w zakrwawioną, ściągniętą skorupę Blastoise'a ^^