Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 grudnia 2023, 09:32

autor: Adrian Werner

Pogrom w Embracer trwa. Do grona ofiar dołączyły studia 3D Realms i Slipgate Ironworks

Zwolnień w grupie Embracer ciąg dalszy. Tym razem dotknęły one firmę 3D Realms i studio Slipgate Ironworks.

Źródło fot. Embracer
i

Ostatnie miesiące wypełnione były doniesieniami o masowych zwolnieniach w grupie Embracer. Koncern właśnie poinformował o kolejnych redukcjach zatrudnienia.

  1. Tym razem objęły one firmę 3D Realms (pełniącą obecnie rolę wydawcy) oraz studio Slipgate Ironworks. Niedawno wprowadziły one na rynek fatalnie oceniany remaster Kingpina.
  2. Nie znamy dokładnej skali zwolnień, ale redukcja ma być duża – z pracą pożegnało się wielu kluczowych deweloperów zatrudnionych w obu zespołach.

Scott Miller, założyciel 3D Realms (obecnie zarządzający własnym studiem Apogee), twierdzi, że w obu przypadkach zwolniono połowę załogi.

Nie wiemy, jak wpłynie to na znajdujące się obecnie w produkcji projekty, takie jak GRAVEN czy Phantom Fury, ale nie ma powodów, aby być optymistą. Wiadomo bowiem, że wśród zwolnionych znalazł się reżyser GRAVEN.

W przypadku Tempest Rising oraz Core Decay Slipgate Ironworks współprodukuje te gry wraz z innymi deweloperami (2B Games oraz Ivar Hill), więc w tym przypadku zwolnienia być może nie zaszkodzą tym produkcjom.

Warto dodać, że 3D Realms i Slipgate Ironworks to tylko najnowsze ofiary problemów finansowych grupy Embracer. Wcześniej w tym roku koncern zwolnił ponad 900 osób i zamknął znane z serii Saints Row studio Volition. Z kolei w listopadzie tego roku informowaliśmy o redukcji zatrudnienia w Fishlabs oraz likwidacji Free Radical Design.

Niestety zwolnienia w grupie Embracer nie będą ograniczone tylko do tego roku. Wiadomo, że koncern planuje dalszą redukcję zatrudnienia w 2024 r.

  1. Oficjalna strona internetowa grupy Embracer

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej