W tym tygodniu dystrybutorzy zapowiedzieli polskie premiery Bureau: XCOM Declassified oraz Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Sporo działo się również w kategorii tanich serii, a jeden z rodzimych deweloperów poinformował, że pracuje nad tytułem startowym na PlayStation 4.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co w ciągu ostatnich siedmiu dni wydarzyło się na polskim rynku. Rodzimy dystrybutorzy wydają się wreszcie wybudzać z letargu, w jakim pozostawali przez ostatnie tygodnie, więc tym razem mamy o czym pisać.
Firma Cenega poinformowała, że zamierza wydać w naszym kraju grę The Bureau: XCOM Declassified w oryginalnej angielskiej wersji językowej. Szykowane są edycje na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Premiera zapowiadana jest na 23 sierpnia tego roku.

Do planów wydawniczych Cenega dołączyła również gra MMORPG Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Produkcja ukaże się 27 sierpnia tego roku na pecetach oraz konsoli PlayStation 3. Użytkownicy obu platform będą się mogli bawić wspólnie na tych samych serwerach. Poza wydaniem standardowym udostępniona zostanie również Edycja Kolekcjonerska. W pudełku oprócz samej gry znajdziemy:

Wydawana przez Cenegę seria Nowa Premierowa Okazja wzbogaciła się o:
Obie gry sprzedawane są w cenie 39,99 zł.
Z kolei inna seria Cenegi, czyli Premium Games, już 4 lipca powiększy się o gry:
Ich cena tradycyjnie wyniesie 69,99 zł.
Natomiast do serii Gamebook firmy cdp.pl 28 czerwca dołączą:
Wszystkie sprzedawane będą w cenie 39,99 zł.

W tym tygodniu do kiosków trafił nowy numer pisma CD-Action. Magazyn kosztuje 15,99 zł, a na dołączonej płytce znajdziecie pełne wersje gier:

Polskie studio Bloober Team zapowiedziało grę Basement Crawl. Będzie to jeden z tytułów startowych konsoli PlayStation 4. Na razie twórcy poskąpili jakichkolwiek innych informacji, ale poinformowali, że projekt zostanie pokazany za zamkniętymi drzwiami na najbliższych targach E3. Mamy nadzieję, że wtedy poznamy jakieś konkrety na jego temat.

Andrzej Kwiatkowski, czyli jeden z twórców gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, zapowiedział wydanie modyfikacji, która w znaczący sposób ulepszy system walki. Projekt ma „ważyć” aż 8 GB i poprawi mobilność Geralta i jego czas reakcji na komendy gracza. Pojawią się nowe animacje i ułatwienia w wyprowadzaniu kombinacji, a zbalansowanie poziomu trudności zostanie kompletnie przerobione. Niestety, nie wiemy jeszcze kiedy mod zostanie wydany.
Ukazała się nowa wersja moda Grand Theft Auto: Vice City PC Edition. Projekt ten odtwarza zawartość Vice City Stories na silniku San Andreas. Modyfikację opracowała grupa czterech moderów, z których trzech jest naszymi rodakami. Całość jest wciąż na etapie beta, więc wiele elementów z pierwowzoru nie została jeszcze przeniesiona, ale już teraz mod potrafi dostarczyć wielu godzin doskonałej zabawy.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.