Podczas rozpoczętego 26 listopada tygodnia w rodzimi dystrybutorzy ponownie nie byli zbyt aktywni. Większym wigorem wykazali się polscy deweloperzy zapowiadając pecetową strategię wojenną oraz wypuszczając futurystyczną grę wyścigową na urządzenia mobilne z systemem iOS.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co w ciągu ostatnich siedmiu dni wydarzyło się na polskim rynku. Tym razem rodzimy dystrybutorzy ponownie się nie popisali i działo się niewiele. Co nie znaczy, że nie znaleźliśmy kilku godnych uwagi ciekawostek.

Firma Cenega zapowiedziała wydanie Skyrim Premium. Ten obfity w bonusy produkt trafi do sprzedaży 7 grudnia na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. W pudełku poza podstawową wersję gry znajdziecie:

Specjalizujące się w turowych strategiach łódzkie studio Wastelands Interactive (autorzy m.in. World War 2: Road to Victory oraz Storm over the Pacific) poinformowało, że prace nad grą Wrzesień ’39 weszły w fazę beta. Na zachodzie produkcja wydana zostanie pod tytułem Fall Weiss.
Cechy, jakie posiadać ma gra:
Szef zespołu odpowiedzialnego za rodzimą wersję grę Baldur’s Gate: Enhanced Edition, ujawnił sposób na uruchomienie polskiej wersji językowej. Przypomnijmy, że oficjalnie tytuł jest dostępny po angielsku, a łatka polonizująca ma zostać udostępniona w przyszłym tygodniu.

W tym tygodniu premierę miała miejsce przeznaczona na system iOS gra Flashout 3D, czyli futurystyczne wyścigi autorstwa katowickiego studia Jujubee. Produkcja dostępna jest w App Store w cenie 1,79 euro. W przyszłym roku ukażą się wersje na PC i Androida.
Cenega pochwaliła się, że oferta jej serwisu dystrybucji elektronicznej Muve poszerzyła się o gry firmy Capcom. Wśród tych produkcji można znaleźć m.in. Street Fighter X Tekken, Dark Void Zero czy Age of Booty.
Stworzona przez Nicolas Games gra Afterfall: InSanity powstała w oparciu o technologię Unreal Engine 3. Autorzy silnika, czyli ludzie z Epic Games twierdzą, że polski deweloper nie uiścił do tej pory żadnych opłat licencyjnych. Dlatego podjęto decyzję o przekazaniu do sądu Północnej Karoliny pozwu, w którym amerykański producent domaga się wypłacenia zaległych należności oraz wycofania gry ze sprzedaży. Natomiast przedstawiciele Nicolas Games ogłosili, że spółka uregulowała zobowiązania wobec Epic Games Inc. jeszcze przed otrzymaniem informacji o pozwie w USA.

Grupa Polski GameDev opublikowała raport dotyczący rodzimych studiów produkujących gry. W badaniu wzięło udział kilkaset osób pracujących w polskich firmach tego typu. Pytano m.in. o poziom stresu, zadowolenie z warunków finansowych, czy atmosferę w pracy. Najwyższe oceny zebrały studia Artifex Mundi, Flying Wild Hog oraz Gamelion.
Więcej:Kangurek Kao otrzyma specjalne wydanie w Polsce [Aktualizacja]

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.