W minionym tygodniu nie mogliśmy narzekać na brak wieści z rodzimego rynku gier. Ujawniono daty premier kilku polskich tytułów, wydano pecetową wersję mobilnego przeboju i poznaliśmy wyniki sprzedaży magazynów branżowych.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Znane z gier Shadow Warrior i Hard Reset polskie studio Flying Wild Hog ujawniło swój nowy projekt, którym okazała się platformówka JUJU. Produkcja zmierza na pecety oraz nieokreślone jeszcze dokładnie konsole, a jej premiera nastąpi przed końcem roku.
W grze wcielimy się w tytułową pandę próbującą uratować swojego ojca i ocalić świat przed pradawnym złem. Grafika wykonana zostanie w 3D, ale mechanizmy zabawy pozostaną dwuwymiarowe. Kampanie przejdziemy samotnie lub w trybie kooperacji dla dwóch osób.
Studio 11 bit ogłosiło wreszcie datę premiery strategii Anomaly Defenders. Okazało się, że nie będziemy musieli czekać długo i gra zadebiutuje na pecetach 29 maja, w wersjach na systemy operacyjne Windows, OSX i Linux. W późniejszym terminie ukażą się edycje mobilne.
Cenę ustalono na poziomie 9,99 dolarów (ok. 30,5 zł), ale składając zamówienie przedpremierowe można zaoszczędzić kilka złotych (ok. 27,5 zł) oraz otrzymać dodatkowo Anomaly 2. Warto także wspomnieć, że twórcy wypuścili nowy zwiastun prezentujący fragmenty rozgrywki.
Poznaliśmy także datę premiery mobilnej strzelanki Sky Force 2014, autorstwa gliwickiego studia Infinite Dreams. Produkcja zadebiutuje 5 czerwca na urządzeniach z systemem iOS i najprawdopodobniej wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.
Przypomnijmy, że projekt stanowi remake gry Sky Force, która ukazała się w 2004 roku na telefony z systemem Symbian.
W lutym rodzime studio Ars Thanea Games wypuściło na urządzenia mobilne ciekawą grę logiczną zatytułowaną Another Case Solved, pozwalająca na wcielenie się w prywatnego detektywa rozwiązującego sprawy w czasach cukierkowej prohibicji. Produkcja okazała się sporym sukcesem i w ciągu pierwszych pięciu dni projekt pobrało ponad milion użytkowników App Store.
Teraz autorzy wypuścili wreszcie wersję pecetową, którą można pobrać z serwisu Big Fish Games. Podobnie jak wydania mobilne, edycja komputerowa korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami.

Studio CI Games zdradziło jakim sprzętem będziemy musieli dysponować, aby komfortowo bawić się pecetową wersją strzelanki Enemy Front.
Przypomnijmy, że gra zmierza na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a jej premiera zaplanowana została na 13 czerwca.

Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że Basement Crawl okazało się prawdziwą katastrofą. Do dzisiaj gra pozostaje najniżej ocenianą produkcją, jaka ukazała się na konsolę PlayStation 4. Autorzy, czyli ludzie ze studia Bloober Team, w rozmowie z serwisem Gamespot przeprosili graczy za słabą jakość projektu i obiecali, że zrobią wszystko co w ich mocy, aby go naprawić.
Nie oznacza to jedynie prostych łatek. Zamiast tego deweloperzy chcą w praktyce opracować ten tytuł od nowa, na innym silniku graficznym i ze znacznie ulepszonymi mechanizmami rozgrywki. Efekt końcowy dostępny będzie za darmo dla posiadaczy obecnej wersji.

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy udostępnił wyniki sprzedaży magazynów branżowych w Polsce za luty 2014 roku. Pozycję lidera tradycyjnie obroniło CD-Action, które rozeszło się w liczbie 88 757 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 5,23% w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 r. Natomiast największy spadek, bo aż o 45,99%, zanotował PC World i w drugim miesiącu roku znalazł on jedynie 12 915 tysięcy nabywców.
Polscy deweloperzy kontynuują podbój serwisu Steam za pośrednictwem usługi Greenlight. Dzięki oddanym przez użytkowników głosom do sprzedaży zaakceptowano opracowaną przez studio Phobia Interactive przygodową grę akcji A Short Tale of Solitude, której akcja toczy się we Francji w trakcie I wojny światowej.
O miejsce na Steam wciąż walczą dwie inne rodzime produkcje. Pierwszą z nich jest strzelanka typu „celowniczek” zatytułowana Heavy Fire: Afghanistan, za którą odpowiada studio Teyon Games. Natomiast drugim projektem jest opracowana przez zespół MoaCube strategia Magi, opowiadająca o pojedynkach między czarodziejami.
Więcej:Kangurek Kao otrzyma specjalne wydanie w Polsce [Aktualizacja]
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.