Po 5 latach weterani strzelanek uciekają od chińskiego Tencentu

Lista firm znajdujących się pod skrzydłami Tencentu uszczupliła się o jedną pozycję. Mowa o studiu deweloperskim, znanym m.in. z gry Wolfeinstein: Enemy Territory, które odeszło od swojego chińskiego właściciela.

Krystian Pieniążek

Po 5 latach weterani strzelanek uciekają od chińskiego Tencentu, źródło grafiki: Splash Damage / Xbox Game Studios.
Po 5 latach weterani strzelanek uciekają od chińskiego Tencentu Źródło: Splash Damage / Xbox Game Studios.

Splash Damage to studio, które na stałe zapisało się w historii sieciowych strzelanek. Zespół od 2016 należał do chińskiej spółki Leyou, wraz z którą pięć lat później trafił pod skrzydła firmy Tencent, również z Państwa Środka. Teraz ekipa podała do wiadomości, że została przejęta przez inwestorów private equity, a co za tym idzie – nie jest już w rękach chińskich właścicieli.

Źródłem owych rewelacji jest serwis GamesIndustry.biz, który skontaktował się z brytyjskimi deweloperami. Splash Damage potwierdziło te informacje, a także dodało, iż będzie działać pod dotychczasowym kierownictwem. Niemniej to wszystko, co w chwili pisania tych słów omawiana ekipa miała do powiedzenia.

Przypomnijmy, że Splash Damage powstało w 2001 roku. Studio zdobyło globalną rozpoznawalność za sprawą gry Wolfenstein: Enemy Territory. Na przestrzeni kolejnych lat dostarczyło takie projekty, jak Enemy Territory: Quake Wars, Brink oraz Gears Tactics. Jego ostatnim przedsięwzięciem, o którym powszechnie wiadomo, była gra Transformers: Reactivate, która została ogłoszona w grudniu 2022 roku. Niemniej w styczniu bieżącego roku dowiedzieliśmy się, że została ona anulowana, a na domiar złego przez studio przeszła fala zwolnień.

Czas pokaże, czy po wyjściu spod skrzydeł chińskich właścicieli Splash Damage zdoła rozwinąć swoje własne.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gears Tactics

Gears Tactics

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 28 kwietnia 2020

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.2

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

„Proszę, poczekajcie jeszcze trochę”. Deweloper rozpala wyobraźnię graczy, którzy marzą o trudno dostępnej grze akcji z kultowej serii MGS

Następny
„Proszę, poczekajcie jeszcze trochę”. Deweloper rozpala wyobraźnię graczy, którzy marzą o trudno dostępnej grze akcji z kultowej serii MGS

Populacje w strategii Europa Universalis 5 będą najbardziej wierne rzeczywistości w historii serii. To zasługa dwóch systemów, których skala robi olbrzymie wrażenie

Poprzedni
Populacje w strategii Europa Universalis 5 będą najbardziej wierne rzeczywistości w historii serii. To zasługa dwóch systemów, których skala robi olbrzymie wrażenie

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl