Po 13 latach ambitny projekt do uwielbianej strategii z uniwersum Władcy Pierścieni wreszcie został skończony. To najpełniejsza wersja Bitwy o Śródziemie

Miłośnik gry Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie przez ponad dekadę ulepszał oraz rozszerzał cenioną strategię. Po 13 latach autorska modyfikacja z nowymi mapami i jednostkami doczekała się pełnej wersji.

Krzysztof Kałuziński

Po 13 latach ambitny projekt do uwielbianej strategii z uniwersum Władcy Pierścieni wreszcie został skończony. To najpełniejsza wersja Bitwy o Śródziemie, źródło grafiki: ModDB..
Po 13 latach ambitny projekt do uwielbianej strategii z uniwersum Władcy Pierścieni wreszcie został skończony. To najpełniejsza wersja Bitwy o Śródziemie Źródło: ModDB..

Po 13 latach pracy nad modem i 21 lat od premiery gry – wreszcie doczekaliśmy się prawdopodobnie najpełniejszej wersję strategii Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Twórca o pseudonimie Rohirim91 od 2012 roku pracował nad modyfikacją Middle-earth: Extended Edition, która zarówno usprawnia, jak i znacząco rozbudowuje kultowego RTS-a. 5 kwietnia tego roku jego dzieło wreszcie zadebiutowało w pełnej wersji, dając fanom kolejny pretekst, by powrócić do Śródziemia.

  • Wysoko oceniany przez użytkowników mod wprowadza nowe mapy (np. Lothlorien, Minas Tirith czy Morię), frakcje (Elfy, Gundabad) i jednostki (pajęczyca Szeloba), jak również rozwija stronnictwa już obecne w produkcji (Rohan, Isengard). Ponadto projekt zmienia wiele modeli oryginalnych postaci, balans broni czy koszty produkcji.
  • Rohirim91 poświęcił wiele czasu na dopracowanie strategii stosowanych przez armie i ulepszenie sztucznej inteligencji, dzięki czemu wrogowie m.in. kładą nacisk na odbudowę zniszczonych struktur i korzystają z większej puli zaklęć. Poprawione zostały też stare błędy, a pełna lista zmian dostępna jest na stronie ModDB.
  • Modyfikację można pobrać za darmo, choć do działania wymaga oryginalnej wersji gry z aktualizacją 1.06. Tym samym jest skierowana do posiadaczy fizycznych edycji strategii, ponieważ tytuł nie jest obecnie dostępny w cyfrowej dystrybucji. Sytuacja może jednak ulec zmianie – gra została zgłoszona do GOG Preservation Program i otrzymała już przeszło 50 tysięcy głosów społeczności.
  • Twórca nie precyzuje, czy jest to ostateczna wersja Middle-earth: Extended Edition. Zachęca przy tym do zgłaszania wszelkich uwag oraz problemów, co sugeruje, że nie zamierza prędko porzucić swojego dzieła.

Strategia Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie zadebiutowała 6 grudnia 2004 roku. Za jej opracowanie odpowiadało studio EA Los Angeles, znane później jako Danger Close Games.

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth

PC
po premierze

Data wydania: 6 grudnia 2004

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Założyciel Arkane mógłby teraz stworzyć Dishonored 3, choć „dwójka” była „ostatnią rzeczą, jaką chciał zrobić”

Następny
Założyciel Arkane mógłby teraz stworzyć Dishonored 3, choć „dwójka” była „ostatnią rzeczą, jaką chciał zrobić”

Świat nie kończy się na zapowiedzi Switcha 2. Dodaliśmy też wiele nowych gier ze Steama do Encyklopedii, które mają premierę niedługo

Poprzedni
Świat nie kończy się na zapowiedzi Switcha 2. Dodaliśmy też wiele nowych gier ze Steama do Encyklopedii, które mają premierę niedługo

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl