Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 6 kwietnia 2013, 07:02

autor: Adrian Werner

Platformówka The Other Brothers dostępna na iOS, wersje na PC i Androida w drodze

Studio 3D Attack Interactive wypuściło platformówkę The Other Brothers na urządzenia mobilne z systemem iOS. Trwają również prace nad wersją pecetową oraz konwersją na Androida.

Na Appstore zadebiutowała platformówka The Other Brothers, będąca uroczym hołdem złożonym 16 i 32 bitowym przedstawicielom tego gatunku. Autorzy wycenili swoje dzieło na 89 eurocentów, czyli w przeliczeniu około 3,7 zł. Obecnie gra dostępna jest jedynie na urządzenia z systemem iOS, ale w przyszłości zawita również na pecety i Androida.

     - The Other Brothers na Appstore

Warto dodać, że obecnie The Other Brothers sprawia niektórym użytkownikom problemy za sprawą nietypowego systemu sterowania, który powoduje, że wirtualny krzyżak znika z ekranu gdy zdejmiemy z niego palec, a potem pojawia się ponownie tam, gdzie znowu dotkniemy ekranu. Twórcy są jednak świadomi, że ta mechanika nie wszystkim przypadła do gustu i lada dzień pojawi się aktualizacja, która pozwoli wprowadzić bardziej tradycyjny interfejs i zablokować krzyżaka na stałe w jednym miejscu.

Gra opowiada historię dwóch mechaników samochodowych imieniem Joe i Jim. Ich przyjaciółka zostaje porwana przez mafiosów, więc nasi bohaterowie wyruszają jej na ratunek. Podczas przygód zwiedzimy m.in. złomowiska, kanały, tunele metra oraz ulice miasta. Na wszystkich tych poziomach zmierzymy się ze sługusami lokalnego bossa światka przestępczego. Co gorsza, entuzjazm braci szybko wpędzi ich w dodatkowe tarapaty, zsyłając im na głowy całą policję.

The Other Brothers jest klasyczną platformówką 2D. Oznacza to, że większość czasu spędzamy omijając platformy i skacząc wrogom na głowy. Dostępne poziomy są nie tylko bardzo rozległe, ale również w dużym stopniu nieliniowe. Dzięki temu grę można przechodzić wielokrotnie, za każdym razem wybierając inne ścieżki do celu. Ponadto na mapach roi się na nich również od ukrytych sekretów.

Autorzy inspirowali się starymu klasykami, ale nie znaczy to, że niewolniczo skopiowali ich rozwiązania. Grafika utrzymana jest w mocno rozpikselowanym stylu retro, ale jej szczegółowość znacząco wykracza poza możliwości 16 bitowych konsol. Ponadto przeciwnicy wyposażeni zostali w zaawansowaną sztuczną inteligencję, która nie tylko powoduje, że są większym zagrożeniem, ale również wyposaża wrogów w unikalne osobowości i słabe punkty. W grze nie zabrakło również sekwencji bitew z wieloma bossami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej