Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2013, 09:59

Platformówka Shantae: Half-Genie Hero odniosła sukces na Kickstarterze

Autorom DuckTales: Remastered, czyli ludziom ze studia WayForward, udało się zgromadzić na Kickstarterze 400 tysięcy dolarów potrzebnych na wyprodukowanie platformówki Shantae: Half-Genie Hero. Gra zmierza na PC oraz praktycznie każdą konsolę poza Nintendo 3DS.

Znane m.in. z DuckTales: Remastered i Silent Hill: Book of Memories studio WayForward ma powody do zadowolenia. Zorganizowany przez nie Kickstarter platformówki Shantae: Half-Genie Hero właśnie przekroczył cel minimalny w wysokości 400 tysięcy dolarów. Do końca zbiórki pozostało dziesięć dni, więc zgromadzona suma bez wątpienia ulegnie jeszcze sporemu zwiększeniu.

  1. Shantae: Half-Genie Hero – strona Kickstartera

Shantae: Half-Genie Hero powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita, Wii U, Xbox 360 i Xbox One. Premiera gry została zaplanowana na październik przyszłego roku.

Platformówka Shantae: Half-Genie Hero odniosła sukces na Kickstarterze - ilustracja #1

Gra stanowi kolejną odsłonę serii, w skład której wchodzi Shantae, wydane na konsolę Game Boy Color w 2002 roku, oraz wypuszczone osiem lat później na Nintendo DS Shantae: Risky's Revenge. Akcja cyklu toczy się w pełnej magii krainie inspirowanej Baśniami tysiąca i jednej nocy. Tytułowa bohaterka jest hybrydą łączącą po połowie cechy człowieka i dżina. Jej długie włosy są na tyle mocne, aby mogły służyć jako bat w walce. Ponadto poprzez wykonanie określonych ruchów tanecznych brzuchem potrafi przeobrazić się w kilka rodzajów magicznych bestii.

Shantae: Half-Genie Hero ma być tradycyjną platformówką 2D wzorowaną na seriach Castlevania i Metroid. Oznacza to, że struktura poziomów będzie w dużym stopniu otwarta i sami zdecydujemy o kolejności eksplorowania poszczególnych fragmentów świata. Istotną rolę odegra system rozwoju bohaterki. Podczas przygód będzie rozszerzała zakres własnych ruchów tanecznych, które pozwolą na transformacje w nowe rodzaje bestii. Sporo miejsc początkowo ma być niedostępnych i dopiero po pewnym czasie, po zdobyciu nowych umiejętności, będziemy mogli powrócić i pokonać przeszkodę. Nie zabraknie również licznych zagadek.

Kampania podzielona zostanie na rozdziały. Każdy z nich wprowadzi nowe wątki fabularne oraz dodatkowe typy przeciwników, a na jego końcu stoczymy bitwę z bossem. Obecnie twórcy planują trzy rozdziały, ale ich liczba może zostać zwiększona, jeśli uda się uzbierać przynajmniej 600 tysięcy dolarów.