Z chińskiego App Store zostało usunięte Plague Inc. Powodem tego są „treści, które, zgodnie z ustaleniami Chińskiej Administracji Cyberprzestrzeni, zostały uznane w Chinach jako nielegalne”. Na razie nie poznaliśmy dokładnych powodów takiej decyzji, aczkolwiek można przypuszczać, że ma to związek z trwającą obecnie epidemią koronawirusa.
AKTUALIZACJA: Branżowy specjalista Daniel Ahmad donosi, że Plague Inc. przestało być dostępne również dla chińskich użytkowników Steama. Według wszelkiego prawdopodobieństwa za zniknięciem gry z tej platformy stoją takie same okoliczności jak w przypadku App Store.
![Plague Inc. usunięte z chińskiego App Store za „nielegalną” zawartość [Aktualizacja] - ilustracja #1](/Galeria/Html/Wiadomosci/450216046.jpg)
Chińska Administracja Cyberprzestrzeni wymusiła usunięcie gry Plague Inc. ze sklepu App Store. Powodem pozbycia się aplikacji są „treści, które, zgodnie z ustaleniami Chińskiej Administracji Cyberprzestrzeni, zostały uznane w Chinach jako nielegalne”. Twórcy produkcji zaznaczają jednak, że nie wiadomo jeszcze, czy zaistniała sytuacja ma jakiekolwiek powiązania z trwającą obecnie epidemią wirusa COVID-19. Aktualnie deweloperzy starają się skontaktować z Chińską Administracją Cyberprzestrzeni i przywrócić tytuł na rynek. Jednocześnie informują, że poza Chinami gra będzie cały czas wspierana oraz aktualizowana.
Ciężko pracujemy, aby znaleźć sposób na ponowne oddanie gry w ręce chińskich graczy – nie chcemy z Was zrezygnować – jednakże jako małe niezależne studio z Wielkiej Brytanii nie mamy zbyt dużych szans. Na razie naszym priorytetem jest nawiązanie kontaktu z Chińską Administracją Cyberprzestrzeni, aby zrozumieć jej obawy i znaleźć rozwiązanie tego problemu.
Wybuch epidemii przyczynił się do wzrostu zainteresowania grą Plague Inc. (co pośrednio mogło wpłynąć na to, że wpadła w oko chińskim władzom ponad siedem lat po światowej premierze). Według danych z końcówki stycznia tego roku produkcja wskoczyła na pierwsze miejsce najczęściej pobieranych płatnych aplikacji w Chinach. Już wtedy deweloperzy wydali specjalne oświadczenie, aby wyjaśnić graczom, że ich dzieło owszem, jest nastawione na edukację i poszerzanie świadomości, ale w żadnym wypadku nie jest najlepszym źródłem informacji na temat koronawirusa oraz trwającej epidemii.
Gracze
14

Autor: Paweł Woźniak
Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.