Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 października 2012, 12:03

autor: Adrian Werner

Pierwszy filmik z Festival of Magic – pecetowego RPG inspirowanego japońskimi klasykami

Zlokalizowane w norweskim Oslo studio SnowCastle Games wypuściło pierwszy materiał video z RPG zatytułowanego Festival of Magic. Gra czerpie pełnymi garściami z japońskich produkcji tego typu i zaoferuje śliczną kreskówkową grafikę, turowy system walki oraz mechanikę wirtualnego rolnictwa.

Już od pewnego czasu wiemy, że niezależne norweskie studio SnowCastle Games pracuje nad grą RPG Festival of Magic, która czerpie pełnymi garściami z japońskich produkcji z tego gatunku. Teraz twórcy wypuścili pierwszy zapis rozgrywki i prezentuje się on imponująco.

  1. Festival of Magic – oficjalna strona gry

Festival of Magic powstaje jako hołd złożony takim konsolowym klasykom jak Final Fantasy IX, Chrono Trigger czy Harvest Moon: A Wonderful Life. Autorzy chcą połączyć pozornie proste, ale jednocześnie dysponujące sporą głębią mechanizmy rozgrywki z śliczną kreskówkową oprawą graficzną, do stworzenia której posłużono się silnikiem Unity.

Pierwszy filmik z Festival of Magic – pecetowego RPG inspirowanego japońskimi klasykami - ilustracja #1

Akcja osadzona zostanie w świecie fantasy, który w trakcie kampanii przyjdzie nam oczywiście ocalić przed zagładą. Sercem rozgrywki ma być zwiedzanie lokacji, wypełnianie zadań i walka z potworami, ale Festival of Magic zaoferuje również inspirowany serią Harvest Moon rozbudowany system rolniczy. W jego ramach będziemy sadzili rośliny, a następnie zbierali plony. W ten sposób zdobędziemy m.in. zioła lecznicze, grzyby zapewniające czasowe bonusy do umiejętności czy małe kartofle służące jako amunicja do broni palnej. Uprawianie wirtualnego poletka urozmaici fakt, że przy jego planowaniu będziemy musieli mieć na uwadze to jak reagują na siebie różne typy roślin.

Walka w Festival of Magic oparta będzie na systemie turowym. Autorzy wzorowali się na rozwiązaniach z Final Fantasy VII, ale jednocześnie chcą je znacząco wzbogacić. Kontrolowana przez nas drużyna liczyć ma maksymalnie sześciu bohaterów, podzielonych na dwuosobowe grupy bojowe. Każdym duetem kierować będziemy jako jedną całością, więc sporo czasu poświęcimy na odpowiednie dobieranie jego członków.

Istotną rolę odegra hodowanie własnych roślin.

Podczas starć główny bohater (młodzieniec imieniem Amon) wykorzysta pistolet strzelający magicznymi kartoflami. W grze znajdziemy masę różnych typów magicznych bulw, które dysponować mają unikalnymi właściwościami. Amunicja nie będzie nieskończona i w związku z tym konieczne będzie samodzielne hodowanie nowych kartofli. Wraz z postępami w zabawie lista umiejętności bohaterów ulegać ma regularnemu wydłużaniu, jednak naraz będziemy mogli korzystać tylko z sześciu z nich, co ponownie wymusi trudne decyzje.

Festival of Magic powstaje głównie z myślą o pecetach, choć studio SnowCastle Games chce również wydać grę na konsoli Xbox 360. Niestety, projekt znajduje się w tak wczesnych fazach produkcji, że autorzy wciąż nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej